rare tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

wozzie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 feb 2006
Berichten
4
hoi allemaal,

ik heb een vraag, als ik mijn website open dan staat er rechts onderin speedtouche owns the place. Nu heb ik het eens nagevraagd op het forum waar ik mijn cms vandaan heb gehaald en die zeggen het is spyware, ik heb toen hitmanpro en spybot laten draaien maar ik heb dus geen spyware erop zitten.

wie weet wat het wel is en hoe ik dat weer normaal kan krijgen

de url naar de site is http://www.praatkroeg.nl


alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik zie het ook staan. Gehacked misschien?? Ook ik heb er geen flauw idee van waar zoiets nu vandaan komt, je software gedownd van die gasten/site misschien?
 
wozzie zei:
links onderin niet?

of heb ik dat alleen maar.....

Ik zie niets vreemds, alleen je titel bovenaan ontbreekt, dat is alles. Trouwens ziet er goed uit.
 
In IE is dat inderdaad te zien.

Heb de broncode van je site even bekeken. Hier de 'boosdoener':

PHP:
<script language="JavaScript">
function tS(){ x=new Date(); x.setTime(x.getTime()); return x; }
function lZ(x){ return (x>9)?x:'0'+x; }
function dT(){ window.status='SpeedToucH OwnS The PlaCe'; if(fr==0){ fr=1; document.write('<font size=2 face=Arial><b><span id="tP">'+eval(oT)+'</span></b></font>'); } tP.innerText=eval(oT); setTimeout('dT()',1000); }
var fr=0,oT="lZ(tS().getHours())+':'+lZ(tS().getMinutes())+':'+lZ(tS().getSeconds())+' '";
</script>
 
Waarschijnlijk heb je een oude versie van phpBB die nog, inmiddels bekende, bugs bevat en heeft 1 of andere klootviool het nodig gevonden een bug te misbruiken om zijn eigen naam in je site te gooien.
Je kan het beste je versie van phpBB updaten naar de nieuwste versie (en dit regelmatig bijhouden) en dan je rotzoeken naar waar die gekke tekst vandaan komt. Deze staat nu waarschijnlijk ergens in je database. Je kan daar zoeken of uitvogelen hoe je dit via phpBB veranderd.

Voor de liefhebber:
http://search.securityfocus.com/sws...submit=Search!&metaname=alldoc&sort=swishrank
 
buffy zei:
In IE is dat inderdaad te zien.

Heb de broncode van je site even bekeken. Hier de 'boosdoener':

PHP:
<script language="JavaScript">
function tS(){ x=new Date(); x.setTime(x.getTime()); return x; }
function lZ(x){ return (x>9)?x:'0'+x; }
function dT(){ window.status='SpeedToucH OwnS The PlaCe'; if(fr==0){ fr=1; document.write('<font size=2 face=Arial><b><span id="tP">'+eval(oT)+'</span></b></font>'); } tP.innerText=eval(oT); setTimeout('dT()',1000); }
var fr=0,oT="lZ(tS().getHours())+':'+lZ(tS().getMinutes())+':'+lZ(tS().getSeconds())+' '";
</script>


en hoe kan ik dit fixen? ik zou niet eens weten hoe dat er terecht is gekomen heel vaag
maar bedankt alvast voor de hulp


dit is wel een soort van phpbb maar niet de orginele het is geheel aangepast naar cpgnuke dus een update van phpbb heeft geen zin... en dit is de laatste versie van cpg en er zijn geen beveiligings lekker gevonden.
 
Laatst bewerkt:
Als je een beetje php kan lezen moet je naar die .php gaan en openen. Is denk ik index.php bij jou
Dan zoek je het stukje 'function dT()' en kijk je wat voor php code daar staat.
Daaruit kan je opmaken wat je php script doet en dus waar die SpeedTouch tekst vandaan komt.....hoop ik
 
ben een leek op dit gebied... ben al blij dat ik weet hoe zo'n cms werkt :S maar ga het proberen

heb net mijn index.php geopent maar met de zoek functie vind hij niks niet op die functie die gegeven werd en ook niet op het woord speedtouch :(


ok heb het gevonden het zat in mijn block met bookmarks heb dat block verwijderd en de medling is weg ;)

mensen heel hartelijk dank voor de hulp :) ik zal deze site in de weblinks zetten bij mij
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan