raspberry pi als mediaplayer

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Ik heb een raspberry pi aangeschaft om daarmee muziek en films te streamen naar mijn hifi, resp. TV.
Ik heb Open Elec met Kodi geïnstalleerd.
Alles heeft altijd goed gewerkt, hoewel films nog wel eens willen haperen of vastlopen.

Nu heb ik problemen met het streamen van muziek. As ik een nummer start (rechtermuisklik op mp3 - afspelen met - kodi), krijg ik precies 1 seconde geluid en dan stopt hij ermee en krijg ik een foutmelding, waarin gevraagd wordt de internetverbinding te controleren of een apparaat update uit te voeren. De raspberry is echter met internet verbonden en in het thuiswerk opgenomen en gedeeld. Immers, anders kon ik er geen films mee streamen. Ook de update is uitgevoerd.

Verder kan ik zeggen dat ik het probleem zowel op de Raspberry B+ als op de Raspberry 2 ondervindt, want ik heb beide. Ten slotte, om een zo goed mogelijk beeld te geven van mijn werkwijze: het streamen van films doe ik anders. Films stream ik door ze vanuit Kodi op te zoeken op de harde schijf van mijn computer.

Heeft iemand enig idee hoe het komt dat ik mijn muziek ineens niet meer kan streamen en het na 1 seconde ophoudt? Overigens blijft het nummer wel steeds opstarten om er na een seconde weer mee te stoppen.

Ik heb mijn vraag ook op het forum van raspberry geplaatst, maar dat wordt niet zo druk bezocht....

Lijkt me eerder een probleem met een library of een codec. Andere mogelijkheid is dat een proces je audio-output gereserveerd houd.

Heb je eventueel al een versie met xbian geprobeerd? Om een eventuele foute update van openelec uit te sluiten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan