• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rasterletter afdrukken op zwart/wit printer

• Onderwerp starter Onderwerp starter Maik
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Maik

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2005
Ik heb een excel bestand waarin in een aantal cellen grijze letters dienen te staan.
Op het beeldscherm is dit geen probleem, echter als ik het bestand afdruk op de zwart wit printer staan er op de afdruk zwarte letters ipv grijze???

Is er iemand die hier een oplossing voor heeft?

Maik

Welke printer heb je?
Ge moet bij eigenschappen aanduiden in kleur afdrukken.
Grijs is een kleur.

Het betreft verschillende zwart-wit printers, beide printers geven hetzelfde probleem.
Kleurafdrukken selecteren lukt me niet, waarschijnlijk omdat het zw-w printers zijn.
Overigens lukt het in word wel om op deze printers grijze lettertjes af te drukken.

Druk eens af vanuit het afdrukvoorbeeld.

Het afdrukvoorbeeld laat al zwarte letters ipv grijze zien.

Dat is dikwijls zo maar heb je zo ook aleens afgedrukt?

afdrukken geeft ook niet het gewenste resultaat.

Kun je het document als bijlage meesturen (af een gedeelte ervan) zodat ik hier kan proberen?

Heb je soms het vinkje aan staan dat de pagina in zwart/wit afdrukt?
Je kom daar via het menu bestand paginainstellling tabblad blad

Alle werkbladen geven hetzelfde resultaat, ook als ik een nieuw werkblad aanmaak.
Er staat geen vinkje bij zwart wit afdrukken.

Maik

Stuur dat bestand eens door in bijlage zodat ik kan zien wat er mis is.
Je grijs in misschien te druk of dik zodat dit als zwart wordt aanzien.

Jean,

Ik zou je graag een bestand toesturen maar om de een of andere reden lukt het me niet.
Voor de goede orde elk bestand geeft hetzelfde probleem, en niet alleen met grijs maar met alle kleuren.

Dat andere kleuren in zwart omgezet worden is logisch daar je alleen een zwart-wit printer hebt.
Kan je bij je instellingen of eigenschappen van je printer soms aangeven van aftedrukken in zwart of grijswaarden?

print de bijlage bij u eens af en laat weten hoe en wat?

Bijlagen

Wederom de zwarte letter.
De printer geeft me voor zover ik kan zien geen mogelijkheid om in grijswaarden af te drukken.

Nu vrees ik dat het niet zal lukken.
Jammer voor je.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan