Ratelende HDD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raoul90

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Hey,

Sinds een paar maanden ratelt me schijf heel erg. Zeker wanneer ik me pc opstart. Toen ik hem net had, heb ik die ratelingen nog nooit gehoord, maar op een zeker moment begon het, ik ergerde me er niet veel aan, maar nu begin ik me er toch wel een beetje aan te irriteren, ook omdat de HDD nog geen 8 maanden oud is.

Het gaat om een Seagate Barracuda 7200.10 320GB (ST3320620AS)

Volgensmij staat die op doodgaan.......
Probeer eens zo een HD tooltje om je HDD te testen

Laatst bewerkt:
ratelen wordt harder.....tja dan is het binnenkort afgelopen.
stel het belangrijkste wat er op staat op een veilige plek.
8 maanden dat is nog vier maanden garantie....dus snel terug met de schijf.

Zeker weten dat het niet de fan van je videokaart is? dat komt namelijk vaker voor, zeker als het ratelen al begint nog voordat de bios is doorgelopen.

Weet je zeker dat het de HDD is. Vaak is het nl de voeding. Is het wel de HDD dan zo snel als mogelijk al je data safen.

Wat voor een hddtooltje?
HDtune geeft geen badsectors..

Dan heb ik ook nog HDDlife Pro.

2004384020307803225_rs.jpg

Hij ratelt/kraakt (kraken zo kan je het beter omschrijven, van wat ik hoor) nu nauwelijks btw, bij opstarten is het alleen erg. En soms bij gamen.

Ik heb hem bij coolprices gekocht, moet ik een RMA-aanvraag doen of wat?

Laatst bewerkt:
Gecontroleerd op virussen/spyware? Is ook vaak een oorzaak van een ratelende HD.

Gecontroleerd op virussen/spyware? Is ook vaak een oorzaak van een ratelende HD.

Doe ik elke week, gister nog gedaan.

Ik heb trouwens 2 jaar garantie bij coolprices, staat op factuur (hdd is van mei 2007).

Je hebt toch wel back-ups gemaakt! Als het de hd is dan moet je de gegevens veilig stellen.

Ron

attachment.php

Die ziet er beter uit meschien gaat die echt stuk ja ..........

Bijlagen

• overlijden.JPG
    overlijden.JPG
    57,1 KB · Weergaven: 119
Okeeeee..

Toch maar een RMA-aanvraagje doen denk ik.
Dan zul je toch eerst de schijf moeten testen met de diagnostische tool van de fabrikant. Deze geeft een code als de schijf niet goed meer is. Die code heb je voor de RMA nodig. Dacht dat voor Western Digital je Datalifeguard nodig hebt.

Dan zul je toch eerst de schijf moeten testen met de diagnostische tool van de fabrikant. Deze geeft een code als de schijf niet goed meer is. Die code heb je voor de RMA nodig.

En kan ik dit doen zonder dat al mijn data etc. verdwijnt?

En welke tool is dat voor Seagate?

Voor zover ik weet wel. Ik heb diverse schijven laten testen met diagnostische tools van de fabrikanten. Geen 1 keer de data verloren. Ik geef je wel het advies te gaan backuppen, want een ratellende schijf is meestal stervende.

Voor zover ik weet wel. Ik heb diverse schijven laten testen met diagnostische tools van de fabrikanten. Geen 1 keer de data verloren. Ik geef je wel het advies te gaan backuppen, want een ratellende schijf is meestal stervende.

Ik heb alles al gebackupped, misschien nog een paar bestanden, zal ik eerst even over zetten naar externe hdd.
Dan run ik die tool wel. Gewoon uit windows toch?

Laatst bewerkt:
Meestal moet je opstarten met de diagnostische tool. Ik ben niet op de hoogte of het tegenwoordig ook vanuit Windows kan.

Het kan vanuit windows maar je heb erg veel tests.

Welke moet ik kiezen?

2000929690555198197_rs.jpg

Ik krijg bij het opstarten van Seatools wel een foutmelding over .net 2, deze is wel geinstalleerd:

2000961782858126081_rs.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan