Re-installatie windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

epper202

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
69
geachte mensen
ik heb een pc, met waarschijnlijk een kapotte hdd of een opstartvirus.
als ik alle partities eraf gooi, en windows opnieuw instaleer, niks aan de hand.
klaar, naar 5 keer opnieuw opstarten doet hij het gewoon. 2 dagen later, niet meer. als ik hem aan druk gaat hij aan, maar geen beeld. (lampje blijft oranje), dus ik heb hem gereset, en vervolgens doet hij het wel. 10 seconden lang, daarna krijg ik een zwart beeld met linksboven in een knipperend balkje. en even later word het beeld helemaal zwart.

heeft iemand een oplossing?

mvg Egbert van Veen
 
Zou ook best eens de voeding kunnen zijn. Moegelijkheid om die door te meten of een andere te proberen?
 
Stel dat het de voeding zou zijn, dan is het m.i. ietwat bijzonder dat een redelijk heftige klus als de installatie van Windows met veel schijf en CD rom "lees/schrijfbewegingen" "straffeloos" mag worden uitgevoerd zonder dat de pc het begeeft. Daags erna, met "slechts" een opstart, zou de voeding het dan af laten weten?
 
ik heb hem ondertussen naar, zo'n 3 keer opnieuw op te starten. weer in windows, maar als ik bij elke keer 3 keer opnieuw opmoet starten. om achter de pc te kunnen. gaat de lol er gauw af, en denk ook niet dat het zo goed is voor de pc.

,mvg
 
Ga eens NIET naar Windows maar naar de veilige modus van Windows (F8)
Kijk daar eens het apparaatbeheer.
 
kan niet in veilige modus komen, druk me rot op F8 maar dan krijg ik boot menu ?
 
Zou ik maar eerst eens opstarten met de XP cd en naar de repair/herstelconsole gaan, daar een fixboot, een fixmbr en een chkdsk / r uitvoeren, en dan nogmaals proberen.
 
dan krijg ik ''bij welke windows ... wild u zich aanmelden''
maar er is maar 1 dus type ik 1, en dan is het goed maar dan krijg ik er te staan C:/windows en dan?
 
Wacht jij wel lang genoeg als het een keer fout gaat met opstarten? Zeker na een verse installatie warbij mogelijk nog niet alles "zijn" plek heeft gekregen, zou het zomaar kunnen dat Windows de eerste kewer onevenredig lang nodig heeft om te starten (soms wel een minuut of 2 a 3) Wacht eens bij zo'n zwart scherm (1e opstart) vrij lang af en kijk of er na enkele minuten wat gebeurt.
 
ja ik ben ondertussen me kamer aan het opruimen en kijke af en toe, moet toch lang wachten.. maar ik heb dus nu windows reperatie gedaan, maar nu krijg ik nog steeds C:/windows_

ik vermoed gewoon dat de hdd kapot is
 
Ik vrees dat je gewoon een videokaart hebt die bijna van het leven beroofd is.... vrijwel zeker ben ik daar van eigenlijk dan krijg je namelijk wel vaker dit soort taferelen net als dat wanneer je HDD of videokaart kapot is je in windows opeens je beeldscherm bevriest zegmaar en je niets meer kan doen dat zijn ook van die rare dingen maar dit heeft vrijwel zeker met de videokaart te maken
 
Je hdd zou kunnen maar meestal geeft hij dan de melding "unmountable boot device"en (start de monitor wel op)zover ik uit je bericht begreep krijg je deze melding niet
 
ik druk een andere video kaart erin. een geforce FX 5500
erin, en nu komt hij in windows 2 seconden het bureablad, en dan krijg ik heeel even een blauw schermpje met veel tekst. en dan start hij opnieuw op. maar je kunt het niet lezen niet eens een woord zo snel het weer weg gaat.
 
waarschijnlijk omdat hij de totaal verkeerde drivers laad.... als ik jouw was zou ik even die oude terug doen vervolgens je videokaart deinstalleren (via apparaatbeheer) dan de pc uitdoen... dan de nieuwe videokaart erin en dan kijken wat hij doet...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan