reactie systeem , forum,blog in 1 db

Status
Niet open voor verdere reacties.

dejobse

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2008
Hallo,
op de site www.djproject.be wil ik graag dat je je kan aanmelden op de homepage zodat je reacties kunt plaatsen, maar met dezelfde login moet je je kunnen aanmelden op het forum en de blogs maar ik snap niet helemaal hoe ik daar nu aan moet beginnen
( het reactie systeem is zo goed als af en de blogs ook maar we zetten het nog niet on door deze rede..)

alvast bedankt en ik hoop dat jullie mij kunnen verder helpen.^^

Kwestie van je gebruikerstabel van phpBB benaderen wanneer je voor de rest wilt inloggen.

Zelfde checks gebruiken zodat dezelfde cookie/sessie wordt aangemaakt.
Of kijken wat phpBB voor cookies en sessie aanmaakt en die gebruiken voor de validatie binnen je blog.

Nee, wat je kunt doen is voor al het inlog werk gewoon de login van phpBB gebruiken.

Als men daarmee inlogt kijk je wat voor variabelen hij aanmaakt om aan te geven dat een bepaalde gebruiker is ingelogd.

Vervolgens maak je wat checks binnen je blog en reactiesysteem welke ook controleert of iemand is ingelogd.

Hoe bedoel je dat?
Je kunt toch wel een script schrijven welke alle cookie en sessie variabelen laat zien.

PHP:
<?php
print_r($_COOKIE);
print_r($_SESSION);
?>
Een betere maar moeilijkere manier is om de bestanden van phpBB door te nemen wat ze precies doen bij een inlogactie.

Het kan ook zijn dat het forum een API heeft waarmee je users kunt registreren en in kunt loggen; dan zou je even rond moeten zoeken op de phpBB forums.

oke met deze info zal ik maar eens aan de slag gaan, khoop dat het lukt, ik zal nog wel iets late horen :d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan