Oplossing gevonden!
Op een Amerikaanse site heb ik wat meer lotgenoten gevonden die het zelfde probleem hadden.
Ook zij konden RealPlayer niet meer opstarten en ook niet meer via het configuratiescherm op de officiele manier verwijderen.
Ik ben toen ook handmatig maar gaan verwijderen en m'n register opgeschoont...en opnieuw geinstalleerd.
Maar het probleem bleef hetzelfde.
Wat blijkt?
RealPlayer bewaart ergens de installatiegeschiedenis en instellingen van eerdere versies. Ook andere belangrijke gegevens worden bewaart op je eigen computer (waar weet ik niet).
DIt zorgt ervoor dat ook bij een nieuwe installatie de problemen hetzelfde blijven.
Wat moet je doen?:
Ga naar de map waar RealPlayer geinstalleerd is,
meestal is dit:
C:\Program Files\Real\RealPlayer
Ga naar de submap ""Setup"
Hierin staat het bestandje:
.r1pclean.exe
Dubbelklik op dit bestandje om RealPlayer op de officiele manier te verwijderen. Hij kan een melding geven dat hij het programma niet kan verwijderen maar als je doorklikt verwijdert hij het programma wel.
Ook verwijdert hij nu die oude gegevens waar ondermeer het vastlopen wordt veroorzaakt.
Start je computer nu opnieuw op en installeer RealPlayer opnieuw. Tijdens deze installatie zie je ook dat je opeens weer veel meer vragen krijgt over de configuratie. Die je nu weer allemaal opnieuw kan instellen. Ook integreerd hij zich nu weer goed in de Explorer.
Bij mij is nu het probleem volledig opgelost!
(heb je RealPlayer inmiddels zelf al verwijdert, zorg dan dat je eerst RealPlayer weer installeerd en op de bovengenoemde manier weer verwijdert, installeer nu RealPlayer opnieuw)
Als dit het probleem bij U nog steeds niet opgelost heeft heb ik nog een laatste redmiddel, namelijk:
Onderneem EERST bovengenoemde stappen en dan:
Download het volgende bestand:
http://js-http.skycn.net:8180/down/RealoneED.exe
Het is gemaak door een Chinees en het is officieel een plugin voor Windows Media Player om Real files te spelen.
Installeer dit bestand en negeer de chinese texten gewoon. Start je computer opnieuw op en RealPlayer zal weer goed werken.
Ik hoop dat iemand hier nog iets aan heeft,
bij mij heeft het in ieder geval gewerkt.
Jeroen