RealPlayer Problemen HELP!

Status
Niet open voor verdere reacties.

ivibes

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2004
Sinds kort heb ik problemen met RealPlayer.
Ik draai Windows XP Professional NL en sinds een tijdje start RealPlayer gewoon niet meer op.
Heb het programma al meerdere keren verwijdert en opnieuw geinstalleerd maar het probleem blijft.

Ik heb zelfs mijn register gecontroleerd en alles wat dan ook maar op RealPlayer lijkt weggegooid.
Maar niets helpt.
Wie kan mij helpen aan een oplossing, ben echt geen nerd op computergebied maar ik krijg RealPlayer niet meer aan de gang.
Bijvoorbaat dank,

Jeroen

topic bekeken...

Het is inderdaad niet zo'n toppertje maar het is wel zo dat vele live tv- en radiostations niet de keuze hebben tussen verschillende players en dus alleen real-audio aanbieden.

Ook zijn deze real players vaak geintegreerd in de site, en op dat moment neemt bijvoorbeeld Zoom Player het ook niet over.

Verder ondersteunt Zoom Player ook niet de .ram extensie die veel gebruikt wordt, wel de .rm.

Ik gebruikte m'n realplayer ook alleen maar als dat nodig was op website's, en helaas is dat nog maar al te vaak nodig.

Dus..iemand nog suggesties ?

Jammer, maar Zoom Player kan wel overweg met .ram.

Zoom Player is capable of playing all common media formats and quite a few of the not so common, including:
AVI, Matroska (MKV), QuickTime (MOV), Cellphone 3GPP (3GP), Flash (SWF), RealMedia (RA/RM/RMVB/RAM), Windows Media Format (ASF/WMV/WMA including DRM with WMV Professional version), OGG Movie (OGM), MPEG1 (MPG/VCD), MPEG2 (MPG/SVCD/VOB), MPEG4 (DIVX/XVID/ISO), VP3-VP6, MPEG Layer 3 (MP3), Vorbis Audio (OGG), Dolby Digital (AC3), Advanced Audio Coding (AAC), MusePack Audio (MPC), FLAC Audio (FLAC), OptimFROG Audio, Monkey Audio (APE), Wave Audio (WAV), CD-Audio.
http://www.inmatrix.com/files/zoomplayer_download.shtml

Mogelijk komen er nog tips, even afwachten. :)

Oplossing gevonden!

Op een Amerikaanse site heb ik wat meer lotgenoten gevonden die het zelfde probleem hadden.

Ook zij konden RealPlayer niet meer opstarten en ook niet meer via het configuratiescherm op de officiele manier verwijderen.

Ik ben toen ook handmatig maar gaan verwijderen en m'n register opgeschoont...en opnieuw geinstalleerd.
Maar het probleem bleef hetzelfde.

Wat blijkt?
RealPlayer bewaart ergens de installatiegeschiedenis en instellingen van eerdere versies. Ook andere belangrijke gegevens worden bewaart op je eigen computer (waar weet ik niet).

DIt zorgt ervoor dat ook bij een nieuwe installatie de problemen hetzelfde blijven.

Wat moet je doen?:

Ga naar de map waar RealPlayer geinstalleerd is,
meestal is dit:
C:\Program Files\Real\RealPlayer

Ga naar de submap ""Setup"

Hierin staat het bestandje:
.r1pclean.exe

Dubbelklik op dit bestandje om RealPlayer op de officiele manier te verwijderen. Hij kan een melding geven dat hij het programma niet kan verwijderen maar als je doorklikt verwijdert hij het programma wel.
Ook verwijdert hij nu die oude gegevens waar ondermeer het vastlopen wordt veroorzaakt.

Start je computer nu opnieuw op en installeer RealPlayer opnieuw. Tijdens deze installatie zie je ook dat je opeens weer veel meer vragen krijgt over de configuratie. Die je nu weer allemaal opnieuw kan instellen. Ook integreerd hij zich nu weer goed in de Explorer.

Bij mij is nu het probleem volledig opgelost!

(heb je RealPlayer inmiddels zelf al verwijdert, zorg dan dat je eerst RealPlayer weer installeerd en op de bovengenoemde manier weer verwijdert, installeer nu RealPlayer opnieuw)

Als dit het probleem bij U nog steeds niet opgelost heeft heb ik nog een laatste redmiddel, namelijk:

Onderneem EERST bovengenoemde stappen en dan:

Download het volgende bestand:

http://js-http.skycn.net:8180/down/RealoneED.exe

Het is gemaak door een Chinees en het is officieel een plugin voor Windows Media Player om Real files te spelen.
Installeer dit bestand en negeer de chinese texten gewoon. Start je computer opnieuw op en RealPlayer zal weer goed werken.

Ik hoop dat iemand hier nog iets aan heeft,
bij mij heeft het in ieder geval gewerkt.

Jeroen

realplay.exe

Wat ook kan voorkomen, wanneer Realplayer niet meer start, is dat het bestand realplay.exe nog in de lijst met processen (taakbeheer - windows xp) staat. Het is daar dan als het ware blijven 'plakken' nadat je het programma had beëindigd. Als dat zo is, kun je gewoon kiezen voor 'proces beëindigen'. Daarna start Realplayer gewoon weer op de normale manier op.

:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan