realtek ntwrkkaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

total_recall

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2004
kan iemand dit probleem verhelpen ?

ik heb een realtek ethernetadapter 8029AS
ik heb hier 2 pc's waarvan 1 er op het moment online kan

in die ene zit een com3 ethernet adapter
waar ik problemen mee heb is die realtek
het zit zo :
voor heen alebiede pc's online .. ik ga verhuizen
pc's aangesloten geen internet .. ik zet de pc met de realtek kaart uit .. volle ontvangst internet
ik zet hem weer aan .. internet niet vindbaar zelfs buurman komt klagen over de internetprovider tot dat ik het hem verteld heb ... als ik de realtek eruit haal dan kan ik op de andere pc gewoon alles weer doen
ik heb ge-formatteerd .. daar lag het niet aan

kent iemand dit probleem ? zo ja ik wil wel een beetje uitleg :D ik zat zelf te denken aan een frequentie die de kaart uitzendt maar of dat kan :S weet ik niet ik weet wel dat iedere pc zo zijn eigen frequentie heeft :p

oohja hij blokkeerd heel internet zelfs als hij niet eens is aangesloten met een kabel laat staan dat de pc opstart maar hij doet het al sinds ik de power knop heb ingedrukt :confused:

Ik denk dat je kaart heel erg stuk is. Ze zijn niet zo duur. Probeer eens een nieuwe.
Bijvoorbeeld Realtek RTL8139.

Het kan zijn dat de kaart stuk is gegaan omdat je pc helemaal spanningsloos is geweest.
Normaal als je de pc alleen uitschakeld, kan er spanning blijven op de voeding, en je kaart blijft werken ( ivm wake-up-on-lan).

Het verschijnsel is mij niet vreemd.
Voorheen toen ik nog in audio / video / ktv reparatie zat, kwam het vaak voor dat een werkende video-recorder werd verhuisd, en dan na weer in het stopkontakt steken, de voeding ineens stuk is.
Dat komt omdat de voeding jaarrond werkt, en na loskoppelen de geest geeft.

Ik denk dat je realtek hetzelfde heeft doorgemaakt.

Heb je hem na de verhuizing netjes laten opwarmen, en niet meteen aangesloten? (condens van koud buiten naar warm binnen)

ja ik heb beide pc's laten "wennen" aan de temperatuur
van de huiskamer ongeveer
8 uur lang niet op de stroom gezet of aangesloten

ik heb vandaag : 28-12-2004 een andere netwerkkaart gekocht en heb hem in de pc gezet .. ik heb hem aan gezet en weer direct geen internet meer
dus heb hem er weer direct uitgehaald en toen de pc aan gezet
dat gaat dus overigens nog steeds wel goed
ik heb de realtek in mijn andere pc gedaan en daar ondervind ik geen problemen
zelfs bij het surfen doet hij normaal want ik typ nu het bericht :D

:confused: toch misschien maar een nieuwe moederboard + processor en geheugen ?:(

een goede dag maar weer
het probleem is opgelost :D
ik heb de modem en de router 1 uurtje uitgehad en de pc met de nieuwe netwerkkaart helemaal afgekoppeld
daarna heb ik eerst de router weer aan gezet en daarop volgde de pc met die nieuwe ntwrkkaart
ik ben naar de router gegaan via de internet browser
heb me daar ingelogd en heb toen de modem ingeschakeld
de router zag een nieuw mac-adres die heeft hij geconfigureerd als LAN verbinding
nu werkt alles zoals het hoort :thumb:
maar wat nu de oorzaak ervan is geweest
weet ik niet maar misschien zou je dit ook eens moeten proberen wat ik hier nu getyp heb ;)

:o sorry ik dacht dat het probleem opgelost
was maar dat is dus niet zo

ik heb weer hetzelfde probleem maar nu is het erger :mad:

nu als ik zelfs de ntwrkkaart eruit heb
gooit hij het gehele internet dicht :evil:

als ik simpel weg alleen de moederboard een beetje stroom geef
met natuurlijk de voeding erop aangesloten he :D
gooit hij de interslet eraf

ik heb de pc ook op een andere stroomgroep gehad

herstel :: pc = moederboard + voeding ;)

zelfs dan raakt alles nog overstuur wat met internet te maken heeft in dit geval de modem die dan het interslet signaal kwijtraakt

ik heb het probleem al gevonden althans ik denk het :

het kunnen meerdere dingen zijn

ik heb het getest onder deze methode :

1. alleen de voeding aan gezet internet blijft actief zoals het moet

2. voeding aangesloten op de kale moederboard nadat ik hem gestript heb
(alle extra hardware eraf of eruit ook cpu en geheugen blocks)
internet vliegt er uit zowel bij mij en de buren :D LOL

eerste gedachte is nu : moederboard is kapot
FOUT !! gedacht :p

3. zo verder gaan en alles op dezelfde plaats terug plaatsen om in windows geen problemen te krijgen met : nieuwe hardware gevonden bla bla bla terwijl het al geinstalleerd is maar een irq is gewijzigd

dan kom ik terrecht bij : stroomkabel van de voeding naar moederboard ik raakte hem per ongeluk aan en daar had je het alweer :( internet weg

nu denk je : voeding en of bedrading is niet goed en maakt een soort kortsluiting op het stroom ((netwerk))
GOED !! blijkt het bij het testen van de voeding dat er ergens in dat gekke ding een storing zit ..

dus als je ooit hetzelfde probleem hebt als ik dan lees dit laatste bericht maar eens goed :D

Groetjes tim :thumb: :thumb: :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan