• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Recente geopende bestanden worden niet meer onthouden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Het Hof

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 jul 2001
Ik heb niet heel veel toe te voegen aan de titel van dit topic. Van de ene op de andere dag zijn de recent geopende bestanden niet meer te zien. In Word zijn de bestanden wel gewoon te zien. In Google is door mij niets gevonden over dit onderwerp. Wie weet, waar die instelling zit?

In de opties staat "Weergave van recente bestanden" ingevuld.

Laatst bewerkt:
Je kan er natuurlijk even bij vermelden welke versie van excel en of je onlangs een update oid gedaan hebt. Staat er wel een aantal ingevuld bij het aantal weer te geven documenten?

In XL-2007 bv hier.

Bijlagen

• Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    96,6 KB · Weergaven: 108
Inderdaad verzuimd dit te melden: Office 2010.

In de opties staat "Weergave van recente bestanden" ingevuld. Dat bedoelde ik met wat nu in het plaatje staat weergegeven.

Ik ben op deze plaats helaas nog niet verder gekomen. Ik heb heel Office opnieuw geïnstalleerd, maar het heeft het probleem voor Excel niet opgelost. Wél zie ik, dat in Word de recente bestanden wél worden vastgehouden, dus ook de bestanden die zijn gebruikt vóór de nieuwe installatie. Ik heb dus het idee, dat het geen instelling is in Office, maar in Windows (10).

Het Hof, als ik problemen heb met Office of Windows zelf, zoek ik op Google meestal in het Engels. Ik weet niet of je de taal machtig bent, maar da's wel een tip waar je in de toekomst veel aan kan hebben. Je zal merken dat er dan véél meer "deuren" open gaan. Ik vond dus dat je niet alléén bent met je probleem. Via een aanpassing in je Registry moet je dit kunnen oplossen. Als je geen ervaring hebt met zoeken en veranderen in je Registry, vraag het dan aan een handige buurman (m/v) of neef (m/v). Aanpassingen aan de Registry zijn niet zonder gevaren namelijk.

Maar bekijk deze Engelstalige oplossing even. Ik hoop dat het ook voor jou de oplossing is...

Een hele waardevolle tip, maar dit is de te wijzigen registersleutel:

HKEY_CURRENT_USER\microsoft\windows\currentversion\policies\explorer
and changed the key:
NoRecentDocsHistory
from1 to 0

Ik heb daar echter geen "NoRecentDocs" staan.

Naschrift: ik zie, dat RecentDocs wel in het register van Windows 10 is te vinden, maar dan zonder de map Policies. Maar dan worden er heel wat regels vermeld en is mij onduidelijk welke ik zou moeten veranderen.

Laatst bewerkt:
Alvorens daar aan te beginnen kun je misschien eerst even een diagnose uitvoeren en laten repareren.
Opties voor Excel → Informatiebronnen → diagnose uitvoeren.

Dag Harry, ik na die optie helemaal niet vinden???

Maar let wel: het is nu een schone Office-installatie, dus in principe zou het niet fout mogen zijn.

Het valt mij overigens op, dat ik in de Opties het aantal Recent geopende bestanden niet kan wijzigen. Het staat onderanderd op het ooit door mij ingestelde aantal van 17.

Ik bezit geen Office 2010 dus die optie weet ik ook niet voor je.
Zit het niet onderaan het venster waar je recent geopende bestanden ook zouden moeten staan? (Excel 2007 wel).
In Excel 2007 zit het onder de Office knop linksboven.

Het valt mij overigens op, dat ik in de Opties het aantal Recent geopende bestanden niet kan wijzigen. Het staat onderanderd op het ooit door mij ingestelde aantal van 17.
Dat wordt ook vermeld in het door mij aangegeven topic. Als je géén bestanden hebt staan in Recent Documents, gaat die instelling op grijs. Maar zodra er weer bestanden zouden staan - wat je dus niet lukt - moet het wél weer aan te passen zijn.
Ik zal 'ns bij mij in de Registry kijken....

Het pad voor Win10 en Office2010...
Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer
Als je in dat pad staat, moet je de DWORD-waarde NoRecentDocsHistory hebben staan. Zo niet, dan aanmaken lijkt mij. Als bijlage heb ik een Registrty Entry bij mij geexporteerd. Jij zou die moeten kunnen importeren via de Registry en dan "Bestand > Importeren". Om problemen te voorkomen heb ik alleen de NoRecentDocs in het bestand laten staan. Om 'm te kunnen plaatsen heb ik 'm in een zipje moeten doen. Dus even uitpakken op je bureaublad en dan vanuit de Registry importeren.

Bijlagen

Dat wordt ook vermeld in het door mij aangegeven topic. Als je géén bestanden hebt staan in Recent Documents, gaat die instelling op grijs. Maar zodra er weer bestanden zouden staan - wat je dus niet lukt - moet het wél weer aan te passen zijn.
Ik zal 'ns bij mij in de Registry kijken....

Dat klopt, maar uiteraard heb ik er steeds een paar geopend, maar die bleken dan niet in beeld te komen.

Het pad voor Win10 en Office2010...
Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer
Als je in dat pad staat, moet je de DWORD-waarde NoRecentDocsHistory hebben staan. Zo niet, dan aanmaken lijkt mij. Als bijlage heb ik een Registrty Entry bij mij geexporteerd. Jij zou die moeten kunnen importeren via de Registry en dan "Bestand > Importeren". Om problemen te voorkomen heb ik alleen de NoRecentDocs in het bestand laten staan. Om 'm te kunnen plaatsen heb ik 'm in een zipje moeten doen. Dus even uitpakken op je bureaublad en dan vanuit de Registry importeren.

Opvallend verschil met de vorige genoemde registerwijziging is, dat we nu spreken over HKLM en eerder over HKCU. Maar ook na import van deze sleutel en rebooten bereik ik geen resultaat.

Code:
Sub M_snb()
   Application.DisplayRecentFiles=True
   Application.RecentFiles.Maximum = 20
End Sub

Laatst bewerkt:
Hoe moet ik dit script draaien?

De goede bedoeling van het script ten spijt moet het toch wel een instelling in Microsoftomgeving zijn.

Maar ook na import van deze sleutel en rebooten bereik ik geen resultaat.
Maar staat er op het genoemde pad bij jou nu wél de benodigede sleutel in het rijtje? Anders wellicht handmatig die DWORD toevoegen?

@Ginger

Ben je bekend met de speciale windows directory/map/folder 'recent' ?

Code:
Sub M_snb()
  MsgBox CreateObject("wscript.shell").specialfolders(13)
  MsgBox CreateObject("wscript.shell").specialfolders("recent")
End Sub

Heeft niets te maken met de eigenschap Displayrecentfiles van de applicatie 'Excel'.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan