• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Recente geopende bestanden worden niet meer onthouden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Deze dan:
Code:
Sub M_snb()
   Application.DisplayRecentFiles = True
   Application.RecentFiles.Maximum = 20
End Sub

@snb,

Dit werkt inderdaad, hij past de lijst mooi aan. Maar zoals ik al eerder zei, ik kan het probleem niet simuleren en dus weet ik niet of het voor Peter een oplossing biedt.
Toch weer iets bijgeleerd.

Mvg.
Marc

Deze dan:
Code:
Sub M_snb()
   Application.DisplayRecentFiles = True
   Application.RecentFiles.Maximum = 20
End Sub

Maar is het nu mogelijk om mij uit te leggen hoe ik dit script moet gebruiken in Excel?

En is dit een eenmalige actie, of moet ik regelmatig dat script gebruiken?

Svp niet citeren/quoten !

Kom zelf eens in de benen en zoek ook zelf eens wat in plaats van alles te vragen en aan te laten reiken.
Beetje verwend zijn ze wel bij het Hof lijkt wel.

Ik heb echt wel uitgebreid gezocht, maar ik vind wel hoe ik makro's moet opnemen en daarna gebruiken, ik kan niet vinden hoe ik een bestaand script moet invoeren.

Maar als het teveel gevraagd is, laat het dan maar achterwege hoor. Ik heb het nochtans steeds vriendelijk gevraagd. ;)

Helaas geeft het script geen resultaat, de recent geopende bestanden blijven onzichtbaar.

De offscrub-tool werkte ook niet, maar mogelijk omdat ik een 32-bits versie van Office heb geïnstalleerd. UIteraard heb ik wel gezocht naar een removal voor 32-bits, maar ik kwam op websites terecht met vele vbs-scripten en die kennis heb ik helaas niet. Ook de FixIt-tool van Micorosoft bood geen soelaas. Het zit toch wel behoorlijk diep.

Peter,

Ik vroeg mij af of je volgende al hebt geprobeerd?
In het register onder File MRU, rechts alle onderdelen met de naam item1 enz. verwijderen (50 is inderdaad het max aantal), behalve Standaard en Max Display.

Die tool werkt bij mij zonder problemen, krijg jij een beeld zoals op de foto?Image.jpg
Normaal zoekt de tool zelf welke Windows/Office versie, 64/32 bits je gebruikt. Je kiest toch voor versie 10.vbs?

Heb jij een update gemaakt van Windows of Office?

Om terug te komen op de post #7 van HSV, blijkbaar is Office Diagnostische gegevens in Office 2010 niet meer mogelijk, omdat het hulpprogramma is verwijderd.
Herstellen in Office 2010: Rechts klik op Start-configuratiescherm-programma's-onderdelen-rechts klik op Office 2010-wijzigen-herstellen.

Nog gevonden via de site van JKP:
https://support.microsoft.com/nl-be/kb/2812744

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Marc

Dag Marc,

Ik ben eruit, dankzij jouw hulp. Het was inderdaad de offscrub-tool, die resultaat gaf. Deze mislukte in eerste instantie omdat ik dit script moest draaien als administrator én in een DOS-command-box. En nu draait alles weer als vanouds.

Ik weet niet waarom de registersleutel niet te wijzigen was en ook binnen Excel kon het aantal recent geopende bestanden niet gewijzigd worden, het moet erg diep hebben gezeten. Alleen opnieuw installeren hielp niet; de tool echter haalt het inderdaad behoorlijk grondig weg, alhoewel ik nog wel wat mappen heb moeten verwijderen, die het had laten staan.

Hartelijk bedankt voor je hulp. Dat geldt uiteraard ook voor snb; zijn oplossing was wel niet de oplossing voor mij, maar het was de poging uiteraard wel waard!

Laatst bewerkt:
Ik blijf het jammer vinden dat we nu eigenlijk nog steeds niet weten waar het probleem eigenlijk aan lag.
Vanwege het toegepaste bestand lijkt het op een Office probleem, geen specifiek Excel probleem.

Het is niet specifiek Office, want Word en Access heilden de recente bestandsnamen wél vast. Gezien het feit, dat ik het aantal wél kon wijzigen in Word, maar niet in Excel, lijkt het erop, dat Excel iets niet goed wegschreef naar het register. Ook wijzigen van het register zelf had geen invloed op de werking van Excel.

Maar daar zouden we met de makro ook niet achter zijn gekomen. Er is iets gebeurd, wat vermoedelijk niet meer te achterhalen is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan