Recieve Mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

bonnowagt

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2006
Hallo.

Ik heb een prog. om mail te ontvangen. Korte code hieronder hoe ik dit doe.
Code:
 Dim aan As String = TextBox1.Text
        Dim van As String = TextBox2.Text
        Dim onderwerp As String = TextBox3.Text
        Dim bericht As String = TextBox4.Text
        SmtpMail.SmtpServer = TextBox5.Text
        Try
            SmtpMail.Send(van, aan, onderwerp, bericht)
          Msgbox("bericht verzonden")          

catch ex as exception
msgbox(ex. message)
        End Try

In een te versturen mail zet ik dus het mailadres van de afzender en degene die het verzonden heeft, ik dus.
Het is dus mogelijk dat ik nu een mailadres aanmaak bijv. J.Sinterklaas@MijnMail.nl en deze verstuur. Kan het dan dat de ontvanger reageert op deze mail met dat adres. Is dit programmeerbaar?
Of is het alleen maar mogelijk dat de ontvanger alleen maar terugreageren kan op mijn echte mailadres van bijvoorbeeld: b.wagt@hetnet.nl en dan ontvang ik dus zijn antwoord in outlook en ik wil het graag terug ontvangen in mijn eigen ontwerp is dit mogelijk?. Wie kan mij op weg helpen.

Je zult het even moeten uitproberen.
Vul 'van' met een niet-bestaand email-adres en stuur het mailtje dan naar je eigen mailadres. Dan zie je vanzelf het resultaat.

Uiteraard heb ik dit uitgeprobeerd maar dat was mijn vraag niet. Dat gedeelte lukt prima. Het versturen van emal naar een bestaande email is geen probleem.

De vraag was of degene die een mailtje van mij krijgt terug kan reageren op het mailtje op mijn veroznnen email. Indien dit niet kan dan kan hij dus allee reageren als ik hem met mijn echte emailadres een mailtje stuur, maar ik wil dit mailtje niet via outlook ontvangen maar via mijn eigen programmaatje hoe steekt dit in elklaar?

Het gaat niet werken als je een 'nep' e-mail adres als afzender opgeeft. Vaak wordt de mail geweigerd door de mailserver van de ontvanger, eenvoudigweg omdat de ontvangende mailserver checkt of de afzender wel bestaat. [Technisch: Er wordt gecheckt of antwoorden op de mail wel zou werken. Indien niet, dan wordt de mail geweigerd.]
Bovendien komen antwoorden van de ontvanger naar een 'nep' e-mail adres nooit aan...

Wat zou werken is als je zélf een actieve, bereikbare mailserver hebt. Je kunt dan een eigen e-mail adres aanmaken puur voor registratie-doeleinden (bijv. registratie@mijnmail.nl)
Andere mogelijkheid (niet aanbevolen) is dat je een actieve, bereikbare mailserver hebt en 'catch all' op de mail kunt instellen. Dat betekent dan dat het niet uitmaakt wat er vóór het @-teken staat: Alles komt aan als de domeinnaam na het @-teken maar klopt. Dit is (natuurlijk) een makkelijk doel voor spammers, dus niet aanbevolen.

Andere mogelijkheid: Wat je zou kunnen overwegen om (als je (mail-)provider dat toestaat) een e-mail alias te maken, bijv. registratie@mijnmail.nl, ipv. je eigen 'hoofd-'mailaccount te gebruiken.
Voordeel is dat als je merkt dat registratie@mijnmail.nl (teveel) in de handen van spammers is gevallen je de alias kunt verwijderen en een nieuwe, andersluidende alias kunt maken die je vanaf dan gebruikt voor registratie-doeleinden. Je 'hoofd'-mailaccount blijft dan 'beschermd'. Dit is vergelijkbaar met eerste optie uit de vorige paragraaf, alleen doe jij niet het beheer van de mailserver maar (bijv.) je provider, en jij maakt een alias ipv. een nieuwe e-mailbox.
Voorbeeld: Je verwijdert dan registratie@mijnmail.nl als alias en je maakt een nieuwe alias die je aanmelding@mijnmail.nl noemt. Natuurlijk moet je in je scripts vanaf dan aanmelding@mijnmail.nl als afzender aangeven.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan