Tardis,
Het is inderdaad ongebruikelijk, vandaar ook mijn vraag, misschien kan het wel op één of andere manier, kan het niet dan moet ik een andere oplossing zoeken zoals ik reeds aanhaalde. Ik wil echter in access blijven werken, als het echt niet anders meer kan dan pas zoek in naar een alternatief.
Een korte schets van de situatie:
De applicatie is ooit gemaakt om materiaal te beheren en bonnen af te drukken en is in de loop der jaren constant aangepast geweest naar behoefte. Eigenlijk is het een klassieke access toepassing, een mainform, daarop een subform, bonnummer is op de mainform, de gegevens op de subform zijn gelinkt aan het nummer van de bon. Uitvoer naar report en afdrukken. So far so good. De laatste tijd echter dringt de noodzaak zich op om ook vrije mededelingen op de bon te schrijven, en daar wringt nou net het schoentje. Stel ik begin een bon in te vullen, er staan vier artikels op, daar wil ik comentaar bijvoegen, deze comentaar komt onderaan de vier artikels te staan, er is geen mogelijk om deze comentaar bovenaan de drie artikels te krijgen. Indien ik dan verder artikels ingeef komen die onderaan de mededeling te staan, met andere woorden alles staat door mekaar, en dit mag niet.
Eigenlijk wil ik een invoerveld zoals bij excel waar je ook lijnen kan invoegen en ook vrije lijnen kan laten. Ik heb reeds alle mogelijkheden uitgebrobeerd (lees: alle mogelijkheden tot waar mijn kennis van access stopt), ik krijg echter niet het gewenste resultaat.
mvg,
Luc