Record opzoeken d.m.v keuzelijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvandervliet

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2006
Beste mensen,

In een formulier heb ik een keuzelijst staan waar de records in staan die al aangemaakt zijn. Nu wil ik een record aanklikken en dan is het de bedoeling dat de record in de velden naast de keuzelijst weergegeven word. Met die velden is de record aangemaakt.

De keuzelijst rood aangegeven in de bijlage.

Bijlagen

• screenshot.jpg
    screenshot.jpg
    27,2 KB · Weergaven: 39
Ik snap totaal niet wat je bedoelt, al vermoed ik dat je met de keuzelijst een record in je tabel/formulier wilt opzoeken. Als dat zo is, kun je die keuzelijst heel simpel met de wizard maken. Zet 'm bij voorkeur in de koptekst, zodat de functie ervan duidelijker is. Nu heb je 'm in de detailsectie staan, en lijkt de keuzelijst een onderdeel van de gegevensset. Lijkt mij verwarrend!

De bedoeling is heel simpel.

Je maakt een (van de vele) record aan. Na opslaan van een record verschijnt het in de keuzelijst. Makkelijk om terug te vinden. Hoef je geen bladerknoppen gebruiken en je hebt een overzichtje wat al is aangemaakt.
Als je desbetreffende record wilt bewerken dan klik je het aan in de keuze menu. En de daar bij behorende gegevens in delfde record moet dan in de naast liggende velden verschijnen om te kunnen bewerken.
Diezelfde velden worden ook gebruikt om records aan te maken.

Wat ik nu voor elkaar heb is dat de aangemaakte record in de keuzelijst verschijnt.

Wat nu moet gebeuren is. Record aanklikken en de gegevens moet in de naastliggende velden verschijnen. Dit is mij niet gelukt, heeft er iemand een oplossing?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan