records tellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeel2008

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2008
hallo, ik heb in dreamweaver (CS4) een zoekopdracht gemaakt in een database.
maar nu wil ik dat ie behalve de resultaten ook laat zien hoeveel ie er gevonden heeft.
dus dat onder de resultaten een zin kom a la:

er zijn in totaal ... resultaten gevonden.

weet iemand waar dat zit, het zal wel ergens in serverbehaviours zitten , maar ik kom er even niet uit.

Jeel2008

weet iemand waar dat zit, het zal wel ergens in serverbehaviours zitten , maar ik kom er even niet uit.

Jeel2008

Klik in servergedragingen op het + teken, kies voor dynamische tekst > totaal aantal records en bevestig met ok
Mvg

dreamweaver

hallo , ik heb gedaan wat je zei, maar ik zie geen optie totaal aantal records.

wat ik wel zie, zie plaatje.

Bijlagen

• Untitled-1 copy.jpg
    Untitled-1 copy.jpg
    29,5 KB · Weergaven: 30
Ik heb niet gans de procedure uitgelegd omdat ik denk dat je daar toch mee vertrouwd ben.
Even recapituleren:
  1. je maakt een recordset
  2. je definieerd een herhalingsgebied
  3. je typt je zin bv aantal records:
  4. je kiest voor servergedragingen
  5. klik op het plusteken
  6. kies voor dynamische tekst, nu moet je in het dialoogvenster het veld totaal aantal records
  7. klik deze optie aan
  8. bevestig met ok
Dit zou het moeten zijn
suc6

tellen

hallo jeanmi,

op jouw manier is het niet gelukt, maar via insert - data objecten - display record count - total records was het een koud kunstje.
toch bedankt.

hallo jeanmi,

op jouw manier is het niet gelukt, maar via insert - data objecten - display record count - total records was het een koud kunstje.
toch bedankt.
Het ligt misschien aan de versie, ik werk met DW Cs3 en van jou zie ik dat het al DW Cs4 is. Het voornaamste is dat het jou gelukt is. Vergeet niet je vraag als opgelost aan te vinken.
Mvg

hallo jeanmi,

ja, maar ik had het graag op jouw manier gedaan, want data - objecten is allemaal al voorgebakken. maar ik snap ergens iets niet, en daarom had ik het liever handmatig gedaan.

kijk, stel dat iemand op een formulier zijn naam ik kan vullen die direct in de tabel namen komt van de database leden, ik noem maar wat.

dan heb je dus een formulier met input text vakje: namen.
iemand vult zijn naam in en na submit verdwijnt deze in de tabel/database.

maar hoe doe je dat, waar moet je wezen in dreamweaver om dat te verwezenlijken?

kijk, stel dat iemand op een formulier zijn naam ik kan vullen die direct in de tabel namen komt van de database leden, ik noem maar wat.

dan heb je dus een formulier met input text vakje: namen.
iemand vult zijn naam in en na submit verdwijnt deze in de tabel/database.

maar hoe doe je dat, waar moet je wezen in dreamweaver om dat te verwezenlijken?

Ja maar dit heeft heel wat meer om het lijf. Indien je in asp werkt kan je een database aanmaken in acces. Indien je in php werkt zal je moeten gebruik maken van php-my admin
Vervolgens moet je een database connectie maken, recordset enz.. eventueel een login en log out moeten voorzien om te vermijden dat iedereen aan je database gegevens kan toevoegen . . .
Maar dit is te langdradig om je dit hier simpel uit te leggen. Je zal even op het net moeten zoeken naar een paar tutorials

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan