Recovery CD vraagt wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.
Op welke manier dan wel? Toch ben ik wijzer geworden uit je reactie.Ik heb hem aan de praat gekregen.Het euvel zat hem hierin,dat ik op de aan en uit knop vergeten had te drukken.Bedankt voor je hulp
groeten antoon

ppppffff

Met dank aan alle mensen, die zo vriendelijk waren te reageren.
Ik ben met geen enkel antwoord opgeschoten en zal nog een keer mijn vraag stellen, hopelijk iets duidelijker.
Computer start niet op, dus heb ik de RECOVERY CD, die bij de computer is meegeleverd (door Medion dus) in de drive gedaan en dan moet je bevestigen, dat je Windows van de CD wilt opstarten.
Dan wordt hele spul geladen en krijg je 3 opties:
1 EXIT
2 Reparatie starten
3 Windows opnieuw installeren.
Dus voor optie 2 gekozen, want opnieuw installeren kan altijd nog, en na aangeven, dat je C:\Windows wilt gaan repareren, wordt er gevraagd om een wachtwoord in te geven.
Gewoon ENTER helpt niet )en na 3 keer ENTER begint de hele procedure opnieuw)
Dus mijn probleem is: Wie kan mij aan dat wachtwoord helpen.

Arie

Met dank aan alle mensen, die zo vriendelijk waren te reageren.
Ik ben met geen enkel antwoord opgeschoten en zal nog een keer mijn vraag stellen, hopelijk iets duidelijker.
Computer start niet op, dus heb ik de RECOVERY CD, die bij de computer is meegeleverd (door Medion dus) in de drive gedaan en dan moet je bevestigen, dat je Windows van de CD wilt opstarten.
Dan wordt hele spul geladen en krijg je 3 opties:
1 EXIT
2 Reparatie starten
Dus voor optie 2 gekozen, want opnieuw installeren kan altijd nog, en na aangeven, dat je C:\Windows wilt gaan repareren, wordt er gevraagd om een wachtwoord in te geven.

Arie

Tja, als je niet kan opstarten, dan denk ik dat het hopeloos is

1 EXIT
2 Reparatie starten

Arie

Je moet niet voor optie 2 kiezen maar voor optie 3!!
Dus Windows opnieuw installeren.

Daarna kun je opnieuw kiezen: nieuwe schone installatie of herstel-installatie, DAAR moet je voor herstel-installatie kiezen!!!

Voor alle duidelijkheid:

Methode 2: De installatie van Windows XP herstellen door de computer op te starten vanaf de cd met Windows XP
Opmerking Als Windows XP vooraf op uw computer is geïnstalleerd, hebt u mogelijk de installatie-cd nodig om Windows opnieuw te installeren. Neem contact op met de fabrikant van uw computer om te controleren of de installatie-cd ondersteuning biedt voor een herstelinstallatie.

Ga als volgt te werk om Windows XP opnieuw te installeren door de computer op te starten vanaf de cd met Windows XP:

1. Plaats de cd-rom van Windows XP in het cd- of dvd-station en start de computer opnieuw op.
2. Als het bericht 'Druk op een toets als u de computer vanaf cd-rom wilt opstarten' wordt weergegeven, drukt u op een toets om de computer op te starten vanaf de cd met Windows XP.
3. Het volgende bericht wordt weergegeven in het scherm Welkom bij Setup:
Dit gedeelte van Setup zorgt ervoor dat Microsoft Windows XP op deze computer kan worden uitgevoerd: Druk op ENTER als u Windows XP nu wilt installeren. Druk op R als u een Windows XP-installatie wilt herstellen of repareren met de herstelconsole. Druk op F3 als u Setup wilt afsluiten zonder Windows XP te installeren.
4. Druk op Enter om Windows XP te installeren.
5. Druk in het scherm Gebruiksrechtovereenkomst van Windows XP op F8 om deze overeenkomst te accepteren.
6. Controleer of uw huidige installatie van Windows XP is geselecteerd in het vak en druk op R om Windows XP te herstellen.
7. Installeer Windows XP opnieuw volgens de aanwijzingen op het scherm. Nadat u Windows XP hebt hersteld, is het mogelijk dat u uw versie van Windows XP opnieuw moet activeren. Klik voor meer informatie op het volgende artikelnummer in de Microsoft Knowledge Base:
310064 (http://support.microsoft.com/kb/310064/ ) Procedure: Problemen tijdens de installatie van Windows XP oplossen als u een upgrade vanaf Windows 98 of Windows ME uitvoert

Ik heb het idee dat er sprake is van een misverstand t.a.v. de "recovery cd" van Medion.

Staan de Windows bestanden op de CD\DVD of start je middels de CD\DVD het programma "retten.exe" op.

Hier een draadje daarover.

http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=36552

Waarschijnlijk wordt de installatie met retten.exe naar de fabrieksinstellingen teruggezet en ben je alle data kwijt,dus zoek eerst uit hoe het precies zit ;)

Haal hier een losse XP herstelconsole op en kijk of je daarmee wel in de console kunt komen zonder dat password nodig te hebben.

http://www.thecomputerparamedic.com/files/rc.iso

Je weet hoe een iso te branden?

Greetz

Voor alle duidelijkheid:

Methode 2: De installatie van Windows XP herstellen door de computer op te starten vanaf de cd met Windows XP
Opmerking Als Windows XP vooraf op uw computer is geïnstalleerd, hebt u mogelijk de installatie-cd nodig om Windows opnieuw te installeren. Neem contact op met de fabrikant van uw computer om te controleren of de installatie-cd ondersteuning biedt voor een herstelinstallatie.

Ga als volgt te werk om Windows XP opnieuw te installeren door de computer op te starten vanaf de cd met Windows XP:

1. Plaats de cd-rom van Windows XP in het cd- of dvd-station en start de computer opnieuw op.
2. Als het bericht 'Druk op een toets als u de computer vanaf cd-rom wilt opstarten' wordt weergegeven, drukt u op een toets om de computer op te starten vanaf de cd met Windows XP.
3. Het volgende bericht wordt weergegeven in het scherm Welkom bij Setup:
Dit gedeelte van Setup zorgt ervoor dat Microsoft Windows XP op deze computer kan worden uitgevoerd: Druk op ENTER als u Windows XP nu wilt installeren. Druk op R als u een Windows XP-installatie wilt herstellen of repareren met de herstelconsole. Druk op F3 als u Setup wilt afsluiten zonder Windows XP te installeren.
4. Druk op Enter om Windows XP te installeren.
5. Druk in het scherm Gebruiksrechtovereenkomst van Windows XP op F8 om deze overeenkomst te accepteren.
6. Controleer of uw huidige installatie van Windows XP is geselecteerd in het vak en druk op R om Windows XP te herstellen.
7. Installeer Windows XP opnieuw volgens de aanwijzingen op het scherm. Nadat u Windows XP hebt hersteld, is het mogelijk dat u uw versie van Windows XP opnieuw moet activeren. Klik voor meer informatie op het volgende artikelnummer in de Microsoft Knowledge Base:
310064 (http://support.microsoft.com/kb/310064/ ) Procedure: Problemen tijdens de installatie van Windows XP oplossen als u een upgrade vanaf Windows 98 of Windows ME uitvoert
Heel duidelijk,maar dat is het probleem niet bij arie en mij.Volgens mij is er iets uitgewist,en kan de cd-rom niet zijn werk doen.De cd-rom kan alleen zijn werk doen,als wat de fabrikant van te voeren op de harde schij heeft gezet er nog opstaat.En dan kan alleen de oplossing zijn een nieuw besturingsysteem erop zetten,dus kopen,Window7, als de computer dat nog waard is.Zo denk ik erover.

Heel duidelijk,maar dat is het probleem niet bij arie en mij.Volgens mij is er iets uitgewist,en kan de cd-rom niet zijn werk doen.De cd-rom kan alleen zijn werk doen,als wat de fabrikant van te voeren op de harde schij heeft gezet er nog opstaat.En dan kan alleen de oplossing zijn een nieuw besturingsysteem erop zetten,dus kopen,Window7, als de computer dat nog waard is.Zo denk ik erover.

Zolang er een lecentie sticker van XP aanwezig is, is een nieuw besturingssysteem totaal niet nodig. Probeer de oplossing van mrmusic.

Nog 1 allerlaatste keer:

1) Wil je system recovery doen, gebruik dan de procedure zoals aangegeven door de fabrikant van de pc/laptop, is bij elk merk anders

2) Wil je Windows herstel-installatie doen, volg dan mijn handleiding, waarvoor een Windows cd nodig is

Moeilijker dan dat is het allemaal niet

Met alle respect,maar ik begrijp niet zo goed waarom er er een recovery of zelfs een herinstallatie nodig is in deze situatie :confused:

arievanloo heeft geheugen gewijzigd en daarna het oude geheugen weer teruggeplaatst,dus aan de Windows bestanden is er niets gewijzigd.

Ik weet het niet zeker,maar ik denk dat door op te starten met dat nieuwe geheugen,er iets in het bios is veranderd,waardoor de PC niet meer kan opstarten.

Door eerst uit te zoeken,wat voor gevolg deze wijziging teweeg gebracht kan hebben en het gevolg van een recovery of herinstallatie t.a.v. de belangrijke data heeft,kun je beter bepalen wat de beste methode van herstellen kan zijn.

Mocht de geheugen wissel veranderingen in het bios teweeg gebracht hebben,dan loop je misschien het risico dat de PC ook na een recovery of herinstallatie nog steeds niet opstart ;)

Greetz

Gedeeltelijk met je eens.....

Bios op default zetten zou inderdaad kunnen helpen, maar.....
Als dat het probleem zou zijn, zou de pc niet helemaal opstarten, maar dat doet deze wel!

Maar een herstel-installatie van Windows doet niets met je data....

Maar een herstel-installatie van Windows doet niets met je data....
Ok,dat is mooi maar zoals jezelf al aangaf,recovery doet elke fabrikant weer anders......

Ik las eens,dat bij een PC waar de instellingen waar naar het moment van aankoop waren teruggezet,ook de data ven de D:\ partitie was gewist en dat blijkt ook niet de gewoonte te zijn :confused:

In elk geval vind ik het zelf nogal een doolhof,om uit te vissen hoe dat bij al die verschillende merk PC's en Laptops zit.

Overigens benieuwd om te horen,of arievanloo met die losse herstelconsole verder komt waar het dat password betreft.

Greetz

Overigens benieuwd om te horen,of arievanloo met die losse herstelconsole verder komt waar het dat password betreft.

Nogmaals, waar dat password nodig is, is NIET de herstelconsole, maar de REPAIR functie van Windows, dat is heel iets anders en hier niet van toepassing........

arie ben je in slaap gevallen,we wachten met smart op nieuwe berichten.
groet

Met dank aan alle reageerders.
Alle adviezen hebben ertoe geleid, dat mijn broer nu de harde schijf overleden heeft verklaard en gelukkig net nog de zaak via allerlei trucs kon klonen en bezig is een nieuwe te plaatsen.
Dus wat nou precies de oorzaak is geweest, zullen we wel nooit weten.
En ik was niet in slaap gevallen, maar gewoon even een weekje weg.

Groet allemaal, case closed.

Arie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan