Recovery cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

rik_legger

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2002
Berichten
124
Hoi,

Ik heb een jaartje geleden een systeem gekocht bij Paradigit en daar had ik dus recovery cd's bijgekregen. Nu heeft mijn vader een gloednieuw systeem voor hemzelf bij paradigit gekocht en daar zitten ook weer recovery cd's bij. Deze zijn echter nieuwer en op de cd staat + SP1. Mijn recovery cd en die van mijn vader zijn vanhetzelfde merk en dus vroeg ik me af of die nieuwe recovery cd's ook bij mij goed werken?

Alvast bedankt!
 
Heel waarschijnlijk niet. Je vader zal een ander moederbord hebben en een andere VGA-kaart enz. De drivers zijn dus al verschillend.

ServicePack1 (SP1) kun je gratis bij microsoft.com downloaden
 
Niet mee eens. Aangezien er wordt gesproken over SP1 ga ik er in dit geval van uit dat die Recovery CDROM een normale OEM-versie van Windows XP bevat. Dit is dus iets heel anders dan een Recovery CDROM die de PC in originele toestand terug brengt. In dat laatste geval wordt volgens mij geen SP1 vermeld op de CDROM.
Als het een WinXP CDROM is kun je daarmee een schone installatie uitvoeren en maakt het niet uit wat voor moederbord je hebt. Je zult daarvoor ook een Driver CDROM nodig hebben, dus die moet dan ook bijgeleverd zijn.
Of het gebruik van die CDROM speciale voordelen heeft is weer een andere vraag.
 
Misschien kan het(ik zou eerst even vragen bij paradigit), dit hangt ondermeer van je recoversysteem af.(ik weet niet welke recoversysteem paragit gebruikt)

Er zijn 2 methodes met recoveren,
1 met data enkel op cd's, en de andere met het recoverprogramma op een cd en de te recoveren data op je hardeschijf.

Stuur anders even een mailtje naar paradigit en vraag het ze zelf.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan