Recovery Disk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Storm66

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2004
Berichten
28
Wie kan mij helpen aan een recovery disk voor een HP Multi Media Center type Pavilion M1170.nl?

Of kan iemand mij wellicht adviseren waar deze verkijgbaar is?

BVD!
 
als dit een nieuwe pc betreft dan zal deze recovery cd er bij geleverd zijn.
Het kan ook zijn dat er een verborgen partitie op je Hard disk staat.
Vaak kan je de partitie aanspreken vanuit het opstart scherm.
Hier staat vaak een melding als: pres f10 for recovery oid.

Heb je geen vraag gehad toen je de pc voor het eerst aanzette om een cd / dvd te branden?


gr. robbie32
 
Het is dus zeker geen nieuwe ......
Een recovery-cd van iemand anders - dus voor een andere pc - zal weinig helpen want het betreft dan tevens een andere windows-licentie.
HP (en Compaq) adviseren bij eerste gebruik zelf zo'n recovery-cd danwel - dvd aan te maken, waarna de op schijf geïnstalleerde 'versie' wordt (of kan worden) verwijderd.

Het verbaast me dat je na relatief korte tijd, al niet meer over een recovery-mogelijkheid beschikt ........:confused: .

Feitelijk rest me nog één advies:
Áls je de legale eigenaar bent, beschik je w.s. ook over de aankoopnota.
Hiermee kan je contact opnemen met HP.
Het licentienummer van Windows staat als alles 'correct' is op een sticker op de behuizing van de pc ......
 
Laatst bewerkt:
Beste Valij en Robbie,

De PC is een oud demo model dat ik heb gekocht tijdens een zogenaamde garagesale bij HP met garantie tot de drempel. Ik ben zelf namelijk werkzaam bij HP maar heb dus geen bonnetje.

Naast de recovery disk ontbrak er wel meer aan. Zo zat ook het antennetje voor wireless internetten er niet meer op en zat 'ie in de doos van een uitgebreider type.

Op de HP site is het mogelijk om een nieuwe disk te bestellen. Dit kost echter zo rond de euro 35,00. Als het echt niet anders kan dan moet ik er daar misschien maar eentje bestellen.
 
Da's dan nog schappelijk, die 35 euri.
Hopelijk is het 'garagemodel' voor de rest wel intact?

... trouwens, als het een demo is, dikke kans dat je 'ergens' op de pc nog de mogelijkheid hebt om die recovery aan te maken.
 
Laatst bewerkt:
Hij heeft het overigens altijd goed gedaan. Nu krijgen we echter een zwart scherm te zien als we opstarten met de mededeling: NTLDR ontbreekt.
 
Ik zal proberen om zo'n opstartdiskette te maken. Bedankt zover!

Ik vind het erg knap dat jullie zo ad hoc een oplossing ophoesten.
 
Misschien dat het maken van de diskette al gelukt is :) ,maar zo niet....

Dit is het bestand wat je nodig hebt,van de site die Valijn je gaf.

http://tinyempire.com/notes/files/fixntldr_RawRite.zip

Als je het bestand hebt uitgepakt klik dubbel op "rawwritewin.exe" en blader dan naar "fixntldr.img",nadat je een diskette hebt geplaatst.Het bestand pakt zich autom. uit naar de diskette.

Het zal de oplossing voor "NTLDR ontbreekt" niet geven,maar misschien kun je er wel mee in Windows komen.

Kijk verder eens of je de map "i386" op de PC kunt vinden,wellicht is het dan mogelijk om er een XP installatie cd mee te brouwen ;)

Greetz
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het bewuste stand gedownload, op een diskette geplaatst en daarna gebrand op een cd. Helaas kom ik hier niet mee in Windows.

Ik ben bang dat er niets anders opzit dan de recovery disk te bestellen.

Toch wil ik jullie ontzettend bedanken voor het meedenken.
 
De bedoeling is om het bestand van de diskette op te laten starten.
Waarom heb je het op cd gezet :confused: Als je dat wilt,moet er wel iets mee gedaan worden,want nu zal die cd waarschijnlijk niet "bootable" zijn.

Kijk verder eens of je de map "i386" op de PC kunt vinden,wellicht is het dan mogelijk om er een XP installatie cd mee te brouwen
Op deze opmerking ga je helemaal niet in :confused:
 
Beste Wanderer,

Ik heb de aanbevolen disk gebruikt maar dit zet geen zoden aan de dijk. Als alternatief heb ik de Ultimate Boot Disk gedownload. Met behulp hiervan lukt het me om in de dos mode te komen. Het blijkt dat er op de c partitie geen Windows meer staat. Op de D partitie staat daarentegen wel windows. Weet jij nu hoe ik vanuit dos windows kan activeren? Met andere woorden welk commando kan ik hier intypen opdat windows opstart. Wellicht is dit een domme vraag maar het is gezien mijn beperkte kennis de enige oplossing die bij mij opkomt.

Bedankt zover.

groet,

Storm66
 
Ik heb de aanbevolen disk gebruikt maar dit zet geen zoden aan de dijk
Te summier qua info,ik wil graag weten of je de iso hebt kunnen opstarten en of je een keuze menu hebt gezien.Zoja,dan is de 3e optie wellicht degene waar je mee op kunt starten.
Weet jij nu hoe ik vanuit dos windows kan activeren?
Vanuit Dos kun je geen XP activeren,dat gebeurt middels de bestanden boot.ini,NTDETECT.com en NTLDR,welke zich op de C: partitie dienen te bevinden.

De iso de je hebt opgehaald bevat deze bestanden,waarvan de boot.ini 8 keuze mogelijkheden biedt,voor eventueel 2 schijven met ieder 4 partities.

De 3e mogelijkheid staat voor 1e schijf 2e partitie (de D: partitie dus)


[Boot Loader]
timeout=30
Default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\Windows

[Operating Systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\Windows="1ST TRY THIS seleccione esto primero" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\Windows="2ND TRY THIS essayez ceci en deuzieme" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\Windows="3RD TRY THIS wahlen Sie diesen Third" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(2)\Windows="4TH TRY THIS selezioni questo fourth" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)\Windows="5TH TRY THIS selecione este fifth" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(3)\Windows="6TH TRY THIS seleccione este sexto" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(4)\Windows="7TH TRY THIS essayez ceci en septieme" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(4)\Windows="8TH TRY THIS wahlen Sie dieses achte" /fastdetect
C:\="9TH TRY THIS selezioni questo nono"
D:\="10TH TRY THIS selecione este decimo"

Zoals te zien is begint de telling voor de schijven bij nul ( rdisk(0) ) en de partities gewoon bij 1 en D: is dus de 2e partitie.

Greetz
 
Bij optie 3 krijg ik de volgende boodschap te zien:

Windows could not start because the following file is missing:

<windows root>\system32\hal.dll

Please re-install a copy of the above file.

Bij optie 5 zie ik daarentegen wèl de XP Home begin page. Deze wordt echter gevolgd door de booschap:

PartitionMagic is unable to read the batchfile. Verify that the system32 directory is not compressed or corrupt.

Dit is waarschijnlijk het gevolg van de opdracht die ik bezig was uit te voeren. Omdat het internetspel Runescape het niet deed op de oorpronkelijke Windows versie heb ik er een tweede operating system bij geinstalleerd. Hierop deed dat spel het wel. Ik zag later echter dat het tweede OS automatisch op de d: partitie was gezet waardoor er daar nagenoeg geen ruimte meer was. Vervolgens heb ik getracht om de partities te resizen en is er iets totaal verkeerd gegaan. In ieder geval heeft partition magic de opdracht wel uitgevoerd maar bleek bij de re-boot dat of de partitie namen waren gewijzigd of dat er domweg eveneens data was verplaatst waardoor een re-boot onmogelijk werd.
 
Omdat het internetspel Runescape het niet deed op de oorpronkelijke Windows versie heb ik er een tweede operating system bij geinstalleerd.
Welke installatie key heb je voor deze 2e installatie gebruikt,als het degene is die bij deze PC hoort,dan formatteer je toch de hele boel en begin een frisse install?

Bekijk anders nog eens BOOTCFG en FIXBOOT in de herstelconsole.


http://support.microsoft.com/kb/314058/nl
 
Voor de 2e istallatie heb ik een Engelse XP versie gebruikt die bij ons op de zaak voor werknemers voor eigen gebruik beschikbaar is.

Omdat het hier een Multi Media Center betreft ben ik bang dat er allerlei features die zijn toegespitst op deze specifieke PC verloren gaan.
 
Bekijk anders nog eens BOOTCFG en FIXBOOT in de herstelconsole.
Dit is nog steeds een optie.

Kun je met die Ultimate Boot Disk,gaan zoeken of de i386 map ergens op een (verborgen) partitie staat?Recovery cd's kunnen bestanden terugzetten van een cd,maar soms ook van een (verborgen) partitie en het betreft meestal een i386 map.

Als je die map kunt vinden en recoveren,kun je wellicht zelf zo'n recovery\installatie cd maken.

Verder kun je nog proberen dat hal.dll bestand van de originele XP cd te extracten.
Als volgt.

expand X:\i386\HAL.DL_ Y:\Windows\system32\hal.dll

Waar X staat voor de CDRomdrive en Y voor de partitie waar het heen moet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan