Recovery Disk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste Wanderer,

Vanwege tijdtekort heb ik niet eerder kunnen proberen het probleem te fixen. Ik ben nu dmv de Windows XP installatie CD via de Recovery Mode in MSDOS terechtgekomen. Nu is mijn kennis over MSDOS commando's erg beperkt maar heb een Windows partitie kunnen vinden die waarschijnlijk door de Partition Magic opdracht op de K: partitie staat. Is er nu een mogelijkheid om via een of ander commando de boel weer recht te zetten. Het zou namelijk mooi zijn als ik - eenmaal in Windows - dmv systeemherstel de PC naar een eerdere afstelling kan terugzetten.

Ik heb nu fixboot ingetypt maar ben een beetje huiverig om de vraag: Are you sure you want to write a new bootsector to drive c: ? met ja te beantwoorden.

Wederom bvd voor je reactie.
Groet,

Storm
 
Uitleg herstelconsole.
http://support.microsoft.com/kb/314058/nl

Haal hier GParted op,het is een mooie vervanger van Partition Magic en er staat ook Testdisk op deze cd.Die heb je ook nodig en gezien het feit dat er geen diskettestation in de PC zit,moet je dus van CDRom draaien.
http://gparted.sourceforge.net/

Wacht nog even met fixboot.

Ok,even een resumé.

"Het blijkt dat er op de c partitie geen Windows meer staat."

1.Hoe weet je dit zo zeker en wat wordt er aangegeven als je in de herstelconsole ben,daar staan n.l. alle schijven \partities weergegeven waar een Windows op staat.
2.Hoeveel schijven\partities heeft deze PC
3.Voer het commando MAP in de herstelconsole in,om te zien wat er aan schijven\partities aanwezig is en of er iets over die verborgen partitie te zien is.
4.Kijk of je in Testdisk iets terug kan vinden van die "verborgen" partitie.

Draai vervolgens Testdisk.

1.Start Tesdisk en enter.
2.Kies de goede schijf en enter 2x.
3.Kies Advanced en enter.
4.Zorg dat "Boot" geselecteerd staat en enter.
5.Wat staat er bij 1 ?
6.Wat staat er bij "Backup bootsector?
7.Staat er misschien ook nog "Sectors are identical"?

Greetz
 
Laatst bewerkt:
Indien ik de Recovery Console opstart krijg ik het volgende keuze menu:

"Which Windows installation would you like to log onto:

J:\MiniNT
J:\I386
K:\Windows"

Het commando MAP geeft daarentegen de volgende resultaten:

J:FAT 32 10003MB Device\Harddisk0\Partition1
K:Fat32 29997MB Device\Harddisk0\Partition3
C:NTFS 72624MB Device\Harddisk0\Partition2
D:NTFS 9997MB Device\Harddisk0\Partition4
E:NTFS 30003MB Device\Harddisk0\Partition5
L: Device\CDrom0
M: Device\CDrim1

Verder heb ik Gparted gedownload. Het bestand heet: Gparted-0.3.3tarbz2 en is slechts 196kb groot. Is dit wel juist? Ik heb 'm nog niet gebrand want vermoed dat dit niet klopt.

Groet,

Storm
 
Verder heb ik Gparted gedownload. Het bestand heet: Gparted-0.3.3tarbz2 en is slechts 196kb groot. Is dit wel juist? Ik heb 'm nog niet gebrand want vermoed dat dit niet klopt
Je moet de Live cd hebben ;)

Kan de directe download niet plaatsen,start om de een of andere reden niet op.


Ga de rest nog even bekijken.
 
De recovery cd haalt de bestanden uit de map i386 op J: zo te zien.

Ik denk dat "J:\MiniNT" de naam van die partitie is.

Verder geeft "K:\Windows" aan,dat je de 5e optie van dat opstart bestand nog eens moet proberen.

[Boot Loader]
timeout=30
Default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\Windows

[Operating Systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\Windows="1ST TRY THIS seleccione esto primero" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\Windows="2ND TRY THIS essayez ceci en deuzieme" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\Windows="3RD TRY THIS wahlen Sie diesen Third" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(2)\Windows="4TH TRY THIS selezioni questo fourth" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)\Windows="5TH TRY THIS selecione este fifth" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(3)\Windows="6TH TRY THIS seleccione este sexto" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(4)\Windows="7TH TRY THIS essayez ceci en septieme" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(4)\Windows="8TH TRY THIS wahlen Sie dieses achte" /fastdetect
C:\="9TH TRY THIS selezioni questo nono"
D:\="10TH TRY THIS selecione este decimo"

Zoals te zien is begint de telling voor de schijven bij nul ( rdisk(0) ) en de partities gewoon bij 1 en K: is dus de 3e partitie.

Kijk eens in de herstelconsole met het commando DIR wat er op de partities aan bestanden staat,met name C en D
 
Ik heb de live cd gedownload en gebrand. Heb echter geen idee hoe ik deze in de dos mode kan opstarten.

Zoals eerder vermeld had ik bij het opstarten met de recovery console van Windows XP keuze uit drie mogelijkheden. Ik heb vervolgens geopteerd voor J:\I386 en zie nu dan ook aan het begin van iedere regel "J:\I386". Dacht de gebrande CD te kunnen opstarten door een commando als "cd L:\" gevolgd door run testdisk of iets dat daarop lijkt. Dit blijkt echter niet te lukken. Hij blijft terug komen met "J:\I386 The command is not recognized.

groet,

Storm
 
dir c:\ geeft:

12/08/06 tijd d--hs-- 0 system volume information
1 file(s) 0 bytes
76082651136 bytes free

dir d:\ geeft:

11/19/06 tijd d----- 0 Muziek (heb ik destijds zelf aangemaakt)
11/18/06 tijd d--hs--- 0 recycler
11/11/06 tijd d--hs--- 0 system volume information

groet,

Storm
 
Verder geeft Dir k:\

11/19/06 tijd d--r----- 0 program files
11/19/06 tijd d--hs-- 0 system volume information
11/19/06 tijd d------- 0 windows
11/19/06 tijd d------- 0 Documents and settings
4 files o bytes

dir e:\ geeft

12/08/06 d--hs--- 0 system volume information
1 file(s) o bytes

Dir j: geeft

een hele waslijst met files welke teveel zijn op te noteren

48 file(s) 868077 bytes

groet,

Storm
 
Ik heb de live cd gedownload en gebrand. Heb echter geen idee hoe ik deze in de dos mode kan opstarten.
Het is een "Opstartbare" oftewel "Bootable" cd,stop de cd in de CDRomdrive en start de PC opnieuw op.

De cd start autom. op met GParted,de freeware vervanger voor Partition Magic.

Als volgt,

2x enter
Kies taal enter
Kies keymap enter 3x

Waarschijnlijk staat de J: partitie op hidden,als volgt Partitie > Vlaggen beheren.

Om Testdisk te starten,sluit GParted af en klik rechts op het bureaublad > Testdisk.

Probeer eerst nogmaals die cd waar NTLDR,NTDETECT.COM en die boot.ini op staat,zoals je gedaan hebt in post 17 en kies dan de 5e optie.Met wat geluk start Windows op ;)
 
Laatst bewerkt:
Indien ik de bootdisk optie 5 gebruik dan start windows inderdaad op. Er volgt dan echter meteen een boodschap van Partition Magic, te weten:"PartitionMagic is unable to read the batch file. Verify that the system32 directory is not compressed or corrupt

Press any key to continue". Vervolgens gebeurt er niets indien ik een willekeurige toets indruk.

Dit is precies wat ik zag toen ik voor het eerst met het opstartprobleem werd geconfronteerd.

Indien ik de PC opnieuw opstart met de G-parted cd in de cd reader dan krijg ik meteen de volgende melding te zien:

"NTLDR is missing"
 
Indien ik de PC opnieuw opstart met de G-parted cd in de cd reader dan krijg ik meteen de volgende melding te zien:

"NTLDR is missing"
Tsja,wel saai als het in een keer lukt natuurlijk :(

XP cd er in,naar de herstelconsole en daar NTLDR en NTDETECT.com naar C: extracten.

Als volgt

expand X:\i386\ntldr c:\ntldr

expand X:\i386\ntdetect.com c:\ntdetect.com

Dan weer GParted proberen,hopelijk lukt het dan wel.

Vraagje,is het een originele XP cd met SP1 of hoger? Dit met het oog op het maken van een BartPE live cd.

Edit:Waar X staat voor de CDRomdrive
 
Laatst bewerkt:
De twee bewuste files staan inderdaad op de Windows XP cd, maar indien ik ze naar de c partitie probeer te copieren dan krijg ik de boodschap "the file can not be expanded" te zien.

Het is een XP Professional versie die ons bedrijf op een share heeft staan en die door werknemers legaal gedownload mag worden voor eigen gebruik. Ik vermoed dat deze nog geen SP1 bevat maar weet dat niet zeker.
 
met het commando "copy"lukt het daarentegen wel.

Ik zal nu proberen de vervolgakties te doen.
 
Ik heb beide files naar de c partitie gekopieerd. Krijg bij het opstarten nu te zien dat <windows boot>\system32\hal.dll ontbreekt en dat ik deze moet installeren. De bewuste file staat echter niet in L:\I386\system32 op de Windows cd.

Is het wellicht een optie om de hele file I386 naar de c: partitie te kopieren?
 
Het is een XP Professional versie die ons bedrijf op een share heeft staan en die door werknemers legaal gedownload mag worden voor eigen gebruik. Ik vermoed dat deze nog geen SP1 bevat maar weet dat niet zeker.
Zonder SP1 of hoger,heeft het geen zin aan de BartPE te beginnen en dat is jammer,want het is een cd waarvan je XP draait in een Windows omgeving,waarbij het mogelijk is met de explorer "A43" bstanden te benaderen,openen en verplaatsen.
Krijg bij het opstarten nu te zien dat \system32\hal.dll ontbreekt en dat ik deze moet installeren. De bewuste file staat echter niet in L:\I386\system32 op de Windows cd
Dit bestand staat wel degelijk in de i386 map op de XP cd.Het staat er als HAL.DL_ ,met een underscore aan het eind en als je het "expand" dan dient de underscore een letter te zijn.De letter is in dit geval een L,want het is een DLL bestand.
Ik denk dat dit bestand wel als expand gekopieerd dient te worden.

expand X:\i386\hal.dl_ c:\windows\system32\hal.dll

Overigens hoef je dit niet meer te proberen,want c:\windows\system32 bestaat n.l. niet op de C: partitie,gezien jouw eigen post nr.27.Ik hoopte door NTLDR en NTdetect.com de GParted cd te kunnen opstarten.
Is het wellicht een optie om de hele file I386 naar de c: partitie te kopieren?
Nee,helaas werkt dat niet zo,bij installatie komen de bestanden normaal gesproken in de Windows map op terecht.

Overigens even voor de zekerheid een vraag over deze opm.
Krijg bij het opstarten nu te zien dat \system32\hal.dll ontbreekt
Je bedoelt toch in dit geval,opstarten met de GParted cd hoop ik?

Btw,kan ik je mailen?

Greetz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan