Recovery Verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefknismyname

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2012
Ik heb sinds kort Windows 8 gedownload, en heb deze vraag dus maar in het forum van Windows 8 gezet. Maar ik had dit "probleem" ook al toen ik Windows 7 had.
Het is eigenlijk maar iets heel kleins, maar ik erger me er dood aan.
Bij 'Computer' staat er bij 'Hard Disk Drives' naast de normale OS (C:) nog iets anders, namelijk de 'Recovery', die is me pas sinds vorige maand opgevallen, en ik heb daar eens mee 'gesjoemeld' (zoals ze dat hier bij ons zeggen) en nu staat die redelijk vol. Untitled.jpg
Ik wil dus ofwel deze schijf volledig leeg krijgen, maar als ik alle inhoud wil verwijderen verkrijg ik geen toegang, oftewel gewoon de schijf in zijn geheel verwijderen, maar dit lukt me ook niet.
Is er iemand die mij kan helpen aan één van de twee oplossingen.
Alvast bedankt!

Hoi,
Welkom op Helpmij
Als je de recovery (door de fabrikant erop gezet) verwijdert, dan zal je wss nooit meer Win 7 opnieuw kunnen installeren als dat nodig mocht zijn.

Laatst bewerkt:
Bedankt :)

Ik denk niet dat de Recovery al opstond toen ik mijn pc gekocht had hoor.
Ik heb mijn pc enkele keren opnieuw geïnstalleerd en één keer op de Recovery omdat de OS toen vol stond, maar volgens mijn staat de Recovery er nog maar MAXIMUM een maand hoor.

Dan heb je hem dus zelf aangemaakt? Je geeft ook niet aan welke pc je hebt, dus voor ons is het koffiedik kijken.

Ik vermoed van niet, maar ik pruts nogal graag aan een PC, dus dat is wel mogelijk.
Dell Inspiron N7110 met Windows 7 Home Premium, maar nu dan Windows 8 Release Preview

Het is mogelijk de Recovery partitie te verwijderen als je absoluut zeker bent dat je deze niet meer nodig hebt.

1. Sluit het installatie medium aan
2. Ga naar de Recovery functie
3. Open daar een CMD
4. Om de c-schijf te formatteren typ je: 'format c: /fs:NTFS' (met de spatie achter c:, zonder de aanhalingstekens).
5. Doe dit voor elke schijfpartitie waarop je data wilt wissen. Krijg je de melding dat dit volume nog in gebruik is, ontkoppel ('dismount') dit volume dan door op [Y] te drukken, gevolgd door [Enter]. Start de pc na het formatteren opnieuw op vanaf de installatie-dvd. Kies in het menu nu voor Installeer nu en doorloop de installatie.

Voila!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan