Recovery

Status
Niet open voor verdere reacties.

Teazy

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2011
Hallo allen,

Ik heb een Dell xps met win7. Als ik de pc opstart en op f8 druk kan ik de optie herstellen kiezen. Daarna kan ik de optie herstellen naar installatiekopie. Als ik dit doe dan krijg ik een melding dat het niet gevonden kan worden. Op de pc staat een map recovery, waar +/- 7gb op staat. Ik ga er dus van uit dat de kopie nog wel op mijn pc staat, maar dat de pc deze op 1 of andere manier niet kan laden.

Heeft er iemand een oplossing voor dit probleem?

Welke Dell XPS precies.

Kijk eens in alle programma's.
Meestal staat daar een handleiding van je computer.
Soms moet je namelijk zelf ook nog een image branden etc.

Er staat meestal duidelijk uitgelegd hoe je ea terug kunt zetten.

Ik heb een XPS 15 L502x. Ik heb ooit van de servicelijn van Dell begrepen dat als je de optie herstellen naar installatiekopie kiest, je terug gaat naar hoe de pc thuis is afgeleverd. Maar buiten dat verhaal om, stel dat je zelf een image moet maken, wat zit er nu dan op de partitie recovery?

Gewoonlijk ( 'k ga er van uit dat het bij Dell ook zo zal zijn) eveneens de recovery.
Door deze ook op dvd te branden heb je deze veilig gesteld.
Een harde schijf kan immers stuk gaan en dan kan je het image op deze maniet terug zetten.

Zo zijn er heel wat pc-gebruikers die hun hele schijf formateren en daarmee ook de recovery partitie laten verdwijnen.

Maar al te vaak worden de laptops zo afgeleverd en is het an de klant de recovery te branden
Maar hoe en wat?
Daar zal je je eigen handleiding op na moeten slaan om met de progjes die er voor dat doel opgezet zijn ea veilig te stellen.

Oke dan ga ik de handleiding raadplegen. Al ben ik bang dat ik niet meer terug kan naar de status hoe die is afgeleverd. Ik heb namelijk windows er al opnieuw opgezet en volgens mij is ie alles kwijt mits deze niet meer op de recovery partitie staan. In ieder geval bedankt voor je hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan