Red Ring of Death.

Status
Niet open voor verdere reacties.

thijs328

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2007
Hoi.
Ik heb een vraagje over The Red Ring of Death.
Komt deze nog vaak voor? En wat is het precies?
Ik ben namelijk van plan een xdoos 360 te kopen.

Hoi.
Ik heb een vraagje over The Red Ring of Death.
Komt deze nog vaak voor? En wat is het precies?
Ik ben namelijk van plan een xdoos 360 te kopen.

Kopieer de zin en typ het in op google en dan krijg je genoeg antwoorden. een aantal zijn zoals deze.

"The red ring of death is when your Xbox 360 shows 3 red lights in the upper left and 2 bottom quadrants of the power circle (when you have your Xbox 360 in horizontal position.) This indicates a power failure in your Xbox 360.
There are 1 of 3 reasons why this happened:

1. Chords connected to the Xbox 360 may have become disconnected, just try replugging in all of the cables and try turning it back on.
2. Your Xbox has overheated from playing too much. Try leaving your Xbox 360 off from anywhere from 1-4 hours. Then try rebooting it.
3. Your Xbox 360 has a hardware failure, there is no way of getting it fixed (at least responsibly by yourself)"

kortom:
- Draden niet goed aangesloten
- Oververhit
- Hardware is kapot of kapt ermee (dan zit je in de nesten)

oplossing stond er ook bij:

1. LUCK - you may have gotten a faulty system right out of the box. Try looking for a 360 with the latest manufactured date to make sure that it is more reliable. (newer ones have a cooler-running Falcon chip in them.
2. PLAYTIME - never play your 360 for more than 6-8 hours in one sitting. This will majorly cause your 360 to overheat, which will likely cause the Red RIng of Death.
3. OPEN SPACE - make sure you have plenty of open space where your 360 is. The other most common reason why people get the Red Ring of Death is because they don't give the Xbox 360 enough room to breathe/aerrate.
4. FAN - if you are really worried about getting the Red Ring of death, put a small fan behind the 360 blowing air away from the 360 so the hot air does not circulate into the back of the 360.
5. HORIZONTAL- store your 360 in a horizontal position (flat) so the disk can play right. The 360s have no support on the disk that will allow it to stay in place while the 360 is on, so the disk may fall from the disk tray when in vertical position, scratching the disk and maybe breaking your 360. Also, this will prevent you from knocking it over and breaking the console.

- Kijk dus voor een 360 met de laatste fabrieksdatum
- Niet meer dan 6-8 uur per dag achter elkaar spelen (hou het maar op 5 dan)
- Genoeg vrije ruimte voor de 360
- Zorg voor luchtverfrissing achter de 360
- Zet hem horizontaal neer.

hopelijk helpt dit je op weg! ik weet niet of het vaak voorkomt maar dit zijn denk ik wel de veroorzakers

bron: http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20071217051255AAX7yal

Laatst bewerkt:
dit heb ik laatst gelezen:

Nieuwe Xbox 360 'Jasper' duikt hier en daar op
Door: Online redactie

De originele Xbox 360 staat vooral bekend om de beruchte 'red ring of death': door het slechte design van het moederbord raakt de console snel oververhit, waarna de console uitvalt en gerepareerd moet worden. Inmiddels komen de eerste Xbox 360's op de markt met een compleet nieuwe cpu en moederbord.

De nieuwe revisie van de Xbox 360 staat bekend onder codenaam 'Jasper' en is voorzien van zowel een nieuwe cpu als gpu. Beide onderdelen worden nu op 65 nanometer geproduceerd, waardoor de hitteproductie een stuk lager ligt. De kans op een red ring of death is daarmee ook meteen een stuk lager. Ook trekt de Xbox 360 Jasper minder stroom. Microsoft heeft de voeding dan ook vervangen: in plaats van een 175 watt-voeding wordt er nu een 150 watt-model meegeleverd, met een nieuwe plug.

Het Arcade-model is op nog meer punten aangepakt. Het oorspronkelijke Arcade-model had 16 MB aan intern flashgeheugen. Dit was niet voldoende voor de nieuwe dashboard-update van Microsoft (NXE genaamd). De nieuwe Jasper-modellen zijn uitgerust met 256 MB aan flashgeheugen, ruim voldoende voor de nieuwe leuke interface van Microsoft.

dus... het komt nog voor maar ze zijn nu in de iutverkoop maar daar zitten de rings of dead op... maar er komt een nieuwe xbox uit zonder/minder rings of dead:D ow en dit komt van www.computeridee.nl (zeer handige site voor leuke dingen leuke gratis progama's ect.)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan