redirect instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

henryy

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2003
Berichten
509
dag beste wizards - - ik heb twee websites en op een dag waren ze allebei niet meer aan te klikken. ik krijg de volgende tip van de provider - maar ik weet niet hoe het concreet moet. Kan ik het in FTP dat instellen? Bij index kunsthandelvanrooy toevoegen in de www adresregel -helpt niet. Nu zijn ze allebei niet meer aan te klikken en krijg ik ze zelfs in Frontpage niet meer draaiend. Ik heb wel kopien maar alleen van de mappen. Bedankt voor hulp! Henri

´Op dit moment komen zowel kunsthandelvanrooy.nl en vanrooyvastgoed.nl in dezelfde map uit. De domeinnaam kunsthandelvanrooy.nl komt uit in de hoofdmap van de website, de "www" map, en de domeinnaam vanrooyvastgoed.nl staat met een redirect ingesteld naar http://www.kunsthandelvanrooy.nl, waardoor deze ook in de hoofdmap van de website uitkomt.

Aangezien kunsthandelvanrooy.nl de domeinnaam is waar het hostingpakket aangekoppeld zit is het niet mogelijk om deze in te stellen naar de map "icon_gallery" en de domeinnaam vanrooyvastgoed.nl naar de map "Jan Huizen". U zou voor de domeinnaam vanrooyvastgoed.nl de redirect kunnen aanpassen naar http://www.kunsthandelvanrooy.nl/Jan Huizen, en in het index bestand voor kunsthandelvanrooy.nl deze door te linken naar de map "icon_gallery".
 
Hoi Henri,
Ik ben op beide sites eens gaan neuzen naar wat er wel en niet te zien is. Mijn bevindingen:
  • Het klopt wat de provider zegt, maar er is meer aan de hand.
  • Op de server zal waarschijnlijk in principe wel alles aanwezig zijn, maar de daar geplaatste pagina's (en de interne links op de pagina's) passen niet meer op de mappenstructuur. Daarom krijg je steeds "404 Pagina niet gevonden" bij het surfen.
  • En ook lokaal in Frontpage zal het daarom mis gaan.
  • Voor het in orde krijgen van de twee domeinnamen zijn twee verschillende methodes nodig.
  • Bij het Kunsthandel-domein zal alles geregeld kunnen worden met FTP
  • Bij het vastgoed-domein zal de redirect op hoger niveau moeten plaatsvinden, met eventueel daarna nog wat bijschaafwerk in de mappen/pagina's.
Conclusie:
De pagina's van beide sites zijn er vermoedelijk wel, maar staan zodanig gehusseld op de server, dat ze niet meer gevonden worden.

Aanpak:
Om het niet erger te maken (dat kan ook nog ;) ), lijkt het me 't beste om het herstelwerk heel systematisch en stap-voor-stap aan te pakken.
En wat intact is: niet aankomen! Daarom zou ik voorlopig ook nog niet dingen in je Frontpage-mappen gaan veranderen.
- Eerst maar eens de kunsthandel-handel. :)

Stap 1
Ik kwam de pagina www.kunsthandelvanrooy.nl/icon_gallery/index.htm tegen. Zou dat (als alles erop zou werken) de startpagina van het Kunsthandel-domein moeten zijn?
Zo ja, dan gaan we als volgt rangeren:
  • Lokaal in Mijn Documenten een nieuw mapje "webherstel" o.i.d. aanmaken.
  • In je FTP-programma in het linker venster, lokaal dus, bladeren en dat mapje webherstel openen (is dus keurig leeg).
  • In het rechtervenster, op de site, het mapje icon_gallery openen.
  • Nu staat in het rechtervenster een bestand index.htm.
  • Dat ga je selecteren en downloaden naar het mapje webherstel.
  • Nu in het rechtervenster een stap "omhoog" gaan: naar de begin-map van de website.
  • En dan het bestand index.htm uit webherstel uploaden naar die begin-map.
  • FTP-programma weer afsluiten.
Wat gebeurt er nu als je in Internet Explorer (of Firefox of ...enz.) naar www.kunsthandelvanrooy.nl gaat?

Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Veel dank, csshunter voor je top-hulp, systematisch en ook didactisch super. Vanmorgen meldde zich echter totaal onverwacht mijn verloren webmaster, die wil zich vandaag over het probleem buigen. Eigenlijk jammer want ik had het graag zelf gedaan met jouw hulp. Ik kon er echter geen nee tegen zeggen want het resultaat is voor mij te belangrijk.

Ik kijk even hoe het vandaag afloopt. Als het goed verloopt probeer ik het zelf weer bij te houden, zonder teveel kleerscheuren. Als het hem niet lukt vandaag meld ik mij graag weer. Veel dank, nogmaals, henryy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan