Refresh Limit

• Onderwerp starter Onderwerp starter eeyk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

eeyk

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2007
Hoe kan ik een Refresh limit op me website zetten?

zo dat iedreen 5 x per uur kan Refreshe

Hoe kan ik een Refresh limit op me website zetten?

zo dat iedreen 5 x per uur kan Refreshe

Je bedoelt een gewoon een refresh als in: CTRL + F5 ??

Daar kan je niet over beslissen, dat is aan de gebruiker om te bepalen of hij wil refreshen. Daar heb jij geen zeggenschap over.

Waarom niet?

Je kunt een cookie aanmaken en telkens controleren bij het aanroepen van de specifieke pagina of de cookie bestaat.

Nog beter is een aparte database-tabel waarin je het IP + de datumtijd in opslaat aangezien een cookie door de gebruiker kan worden verwijderd en een databaseveld niet :)

Waarom niet?

Je kunt een cookie aanmaken en telkens controleren bij het aanroepen van de specifieke pagina of de cookie bestaat.

Nog beter is een aparte database-tabel waarin je het IP + de datumtijd in opslaat aangezien een cookie door de gebruiker kan worden verwijderd en een databaseveld niet :)

dan kan ik toch nog steeds de pagina verversen?

Simpele IF / ELSE? :rolleyes:

Het lijkt mij niet op de refresh op zich te gaan maar om hetgeen de pagina uitvoert.
Dat schijnt maar 5x per uur te mogen gebeuren.

Simpele IF / ELSE? :rolleyes:

Het lijkt mij niet op de refresh op zich te gaan maar om hetgeen de pagina uitvoert.
Dat schijnt maar 5x per uur te mogen gebeuren.
Nou als jij dat uit de vraag kan halen.. Dan ben jij beter in begrijpend lezen dan ik:confused:

ctrl + f5 , F5 alleen werkt ook

hoe maak je zoon script want ik kan wel database maken met ip adressen maar
ik weet niet hoe ik kan zorgen dat die het leest 5 x maximum

mag ik misschien eerst een vraagje stellen, waarom wil je het? en wat voor nut heeft het?
kijk, je kunt van alles verzinnen..., maar meestal kom je een stuk verder als je het nut weet

het nut is dat ik pas iemand had die paar honderd keer heeft Refresh en dat mijn

Dataverkeer nu op 98,704% is

Dan moet je je pagina's cachen.

En daarom dus mijn antwoord, het is niet mogelijk om een limiet te stellen op het aantal keren dat iemand de pagina ververst. Een pagina cachen gebeurt ook op de computer van de gebruiker, en als deze z'n cache uit heeft staan heeft dat dus al geen nut meer. En hoogst waarschijnlijk heeft je website continu veranderende inhoud, met bijvoorbeeld nieuwsberichten, en dan is het dus niet handig om je pagina te cachen aan de server-side. Nieuwe nieuwsberichten komen dan gewoonweg niet in beeld.

Cachen is de enige zinnige mogelijkheid, of niet zo'n pauperhost hebben. Als je veranderende content hebt wordt het een ander verhaal ja.

het is een Upload hosting. Waar iedereen Filmpjes en mp3 en Jpgs kunt uploaden

Dataverkeer : 12Gigabyte
Website Grootte : 10Gigabyte

Dus het is noot zakelijk dat het om de 3 uur minstens 1x moet veranderen!

Dus je probleem is dat mensen steeds hetzelfde uploaden? Wil je niet gewoon een uploadrestrictie?

Nee het is zo dat Iedereen Die een filmpje bekijkt telkens opnieuw Download ik wil er een limit op zetten BV als een filmpje 100 mb is en

ik download em 6 x kost dat me Telkens data verkeer dus wil ik er een limit op zetten zo dat iedereen maar 5 x per dag dat filmpje kan downloaden

tip: gooi ze op google video of youtube, en embed ze in je site. klaar is kees. geen gezeur met datalimiet, geen gezeur met slome site door al die downloads...

ik werk zelf bij een bedrijf die site heeft zo'n 10.000 bezoekers per dag, met uitschieters tot 50.000.., dat gaat dus echt niet lukken met filmpjes op eigen server. Die gaan dus netjes naar google video.
Is een hele simpele oplossing.
En zelf mensen filmpjes laten uploaden..., sorry maar ik zie daar het nut niet echt van in...
Concureren met youtube enzo lijkt me niet makkelijk.

Wie niet probeert Bereikt niks..

maar ik zie het niet als concurreren.
want dan wint youtube.

ik probeer gewoon een upload site te maken zonder reclame
in de video's en mp3's

Wie niet probeert Bereikt niks..

maar ik zie het niet als concurreren.
want dan wint youtube.

ik probeer gewoon een upload site te maken zonder reclame
in de video's en mp3's

Totdat het je teveel geld gaat kosten om je server in de lucht te houden, en je gebruik moet maken van reclames en adverteerdes om genoeg inkomsten te verzamelen om de site in de lucht te houden. En anders is het een dure hobby.

Daar zit wat in maar zo ver is het nog lang niet! Misschien Verzin ik er wel wat op

maar nu 20 Reacties later heb ik nog steeds geen antwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan