Refresh Limit

• Onderwerp starter Onderwerp starter eeyk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou het kan wel, maar stel jezelf dit voor:

Je maakt een tabel aan met een ip-adres van de gebruiker, het ID van het filmpje/mp3tje/whatever en een teller hoevaak deze gebruiker dat filmpje bekeken heeft.
Elke keer als de gebruiker die dag het filmpje bekijkt wordt er bij die teller 1 bij gevoegd. wanneer er 5 opzitten kan die gene die pagina niet meer openen en krijgt hij/zij een error bericht dat die het niet meer mag bekijken die dag.

Straks heb je 1000 gebruikers die per dag 5 keer ALLE filmpjes mogen bekijken. Stel dat je 100 filmpjes hebt. 1000 gebruikers die 100 filmpjes bekijken is 100.000 rijen in de database. Gaat ook al weer een mooi gedeelte van je webruimte naar de ****.
1 voordeel toch.. je kan elke dag die tabel legen.

Dit is de niet de enige oplossing die je kan gebruiken. Ik heb ook dit soort sites gezien die per gebruiker 10 filmpjes aanbieden per dag. Misschien heb je er wat aan, maar als ik jou was zou ik er niet eens aan beginnen. Hoe bewonderenswaardig je instelling ook is, je gaat het never nooit niet redden zonder sponsorship.

Succes.:thumb:

Laatst bewerkt:
Daarnaast zit je met meerdere bestanden.

Stel dat je 2 bestanden hebt van 100MB dan kan de ene dus 5x gedownload worden, maar de andere ook. Daarmee kan er dus al 1000MB met 2 bestanden verbruikt worden.

Multimedia kost nou eenmaal veel bandbreedte.

Nou inderdaad. Ik zie het niet gebeuren. Maja als je nog een logeer-kamer over hebt, kan je die vol bouwen met servers en een paar petabyte schijven erin pleuren, mirroren (voor geval van een HD-crash) enne.. Geen verbinding van ziggo nemen.. Is neit stabiel genoeg voor file streaming :D

ik host niet zelf dus stroom uitvallen is geen probleem ;)

Gratis Leden mogen: 500Mb Per week Gebruiken
Gasten morgen: 10 Mb Per bestand gebruiken (Max 6 Files per week)
Premium Leden mogen: 1GigaByte Per 2 Dagen Gebruiken

Gasten = Reclame + Banners
Leden = geen Reclame + banners
Premium = Niks Geen Reclame MD5 Beveiliging over ip

En als het te veel geld kost dan koop ik een server Computer met TaraByte's

Nog steeds geen antwoord

Laatst bewerkt:
Dit gaat toch allemaal nergens over... Elke keer als we je een tip geven negeer je ze volkomen, en niet alleen in deze topic.

Dit gaat toch allemaal nergens over... Elke keer als we je een tip geven negeer je ze volkomen, en niet alleen in deze topic.

Bedankt, ik wou er als nieuwkomer niet over beginnen :) Maar inderdaad, als je eigenlijk geen antwoord wilt, of het antwoord staat je niet aan, kom dan met een andere vraag en schep vanaf het begin wat duidelijkheid. Alvast bedankt.

Welk Antwoord geef je dan ik hor alleen je kan een data Label aan maken En dan vraag ik hoe?

en dan geef je geen antwoord

Svu Waarom geef jij dan geen antwoord in plaats van Commentaar.

Omdat het bij jou toch geen zin heeft. Er zijn al genoeg tips gegeven, maar zoals altijd interesseert het je geen ****. Ik ga voor jou geen moeite meer doen in ieder geval.

ik heb dat bericht gelezen en ook antwoord op gegeven

want ik zij hoe maak je dat dan

Laatst bewerkt:
ik heb dat bericht gelezen en ook antwoord op gegeven

want ik zij hoe maak je dat dan

Nou ik heb even terug gelezen maar ik zie nergens dat je dat zei.

En dat maak je met PHP. Moet ik je hele code gaan voorkauwen? Ik dacht dat ik toch al behoorlijk wat informatie heb gegeven. Maar om je NOG verder op weg te helpen.

Je maakt een Tabel aan.. Die noem je VIEWS (oid). Daarin zet je 4 rijen: ID, IPADRES, FILE, VIEWS.

Elke keer als iemand een filmpje bekijkt zet je VOEG je een rij in, of UPDATE je een bestaande rij corresponderent met dat IPADRES en FILMID. Voordat je het filmpje LAAD, zoek je de bijbehorende rij, en wanneer er teveel OF net genoeg vieuws zijn geef je een error terug. Zo niet dan laat je het filmpje zien (en dus downloaden). Aan het begin van elke dag leeg je de hele tabel zodat het feest weer van voren afaan kan beginnen. Sterkte.

Laatst bewerkt:
ok dankje ik heb dat gedaan en Update ip bij films gezet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan