RegCleaner

Status
Niet open voor verdere reacties.

giezenjh

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2003
WinXP pro

Geachte helper,
Zie onderstaande probleem.
Ik werd door Uw collega naar SOFTWARE verwezen.

WinXP pro

Geachte helper,

Enige tijd geleden heb ik het in titel genoemde programma geinstalleerd. Zeer zeker op aanbeveling van iemand!

Als ik dit programma nu open krijg ik zo'n 300 items te zien waarvan ik meerdere kan thuisbrengen. Vele echter niet. Zie bijvoorbeeld mijn bijlage voor de eerste ca. 35 items.
Enkele positionen heb ik weten te verwijderen omdat ik daar zeker van was dat ik die niet meer gebruik of gebruikte.
Alleen mijn nieuwsgierigheid prikkelt mij, of ik bijvoorbeeld bij het verwijderen van voor mij "hele onbekende items" problemen zou kunnen krijgen!
Ik kan ook die ca 300 items met rust laten.

B.v.d. voor Uw advcies en m.v.g.
Ko

Bijlage: screenshot003.jpg
Dit is 5 keer gedownload.

Meld misbruik in dit bericht

12-10-2004 15:37 IP: Bekend

m@rio
Supermoderator
Verenigingslid

Geregistreerd sinds: Nov 2000

Aangezien deze sectie voor hijackthis logs worden gebruikt en ik van jou geen log zie sluit ik deze.

Je mag het nogmaals proberen maar dan in de software sectie

in afwachting van Uw advies,
M.v.g.
Ko

De items die je op die lijst ziet zijn geïnstalleerde programma's en programma-onderdelen, die bepaalde gegevens in het register hebben gezet.
Wanneer je een programma hebt verwijderd kunnen de bijbehorende registerverwijzingen ook verwijderd worden.
Je moet hier wel een beetje voorzichtig mee zijn.
Stel, je verwijdert alle programma's van Adobe (Photoshop, Acrobat Reader e.d.). In dat geval zou je alle items van Adobe kunnen aanvinken en verwijderen.
Verwijder je alleen Photoshop, dan is het soms lastig om te zien wat je wel en niet moet verwijderen.
In dat geval zou ik alles laten staan.

Guus.

Guus geeft een mooie uitleg, ik doe het zo: die onbekende dingen staan er bij mij ook zo op qua old, bekend en onbekend, ben ff vergeten waarom precies (zie Guus) maar lekker laten staan, ik verwijder ook alleen die programma's waarvan ik weet dat ze niet meer op de pc staan en daarna doe ik alleen alleen nog de loze bestandsverwijzingen zoeken via Extra/Register opschonen. Voer ze allen uit doe ik nooit, beetje te risicovol.

Geplaatst door gezina
Voer ze allen uit doe ik nooit, beetje te risicovol.
Ik ruim het register altijd op met "Voer ze alle uit" en dat geeft nooit problemen.:)

Guus.

Laatst bewerkt:
"Voer ze alle uit" is idd een heel goede (en veilige) optie want na de scan staat in beeld :

"deze vermeldingen blijken nutteloos te zijn en kunnen zonder risico worden verwijderd".

Ik gebruik het progje al ruim 3 jaar op deze wijze en heb er nog nooit een probleem mee gehad.

ik ook,gewoon voer ze alle uit en altijd zonder problemen.:thumb:

Oké :), soms ben ik té voorzichtig maar heb wel eens op Helpmij rampzalige gevolgen gelezen qua 'voer ze allen uit' ondanks dat er automatisch een backup wordt gemaakt, vandaar.

:)

ik heb ooit eens gereageerd op een topicopener, die niets meer kon met zijn pc na gebruik van Regcleaner. Wat bleek ? Hij had middels het progje al zijn .exe bestanden laten verwijderen.

Godzijdank voor hem werkte Regcleaner nog wel en kon 'ie de backup "aanroepen" en zodoende het probleem herstellen.............

WinXP pro

Alle helpers bedankt voor Uw informatie!
Durf het nog niet aan, ik ga eerst nog eens goed lezen het onderwerp betreffend. Voorlopig verwijder ik nog maar niets.
Groeten,
Ko

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan