• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

regel leegmaken met voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.
Yep! en de datums voor gisteren en voorgisteren pas je aan in de regel met Date-1 , Date-2 enz.

Ik moet de code toch nog een keer aanpassen maar loop tegen een probleempje aan, namelijk:
De datums staan in kolom L en dus heb ik dat in de code aangepast maar dan blijkt het niet te werken:o

Code:
Sub cobbe()
On Error GoTo oeps
 For regel = Range("[B][COLOR="#FF0000"]L[/COLOR][/B]" & Rows.Count).End(xlUp).Row To 1 Step -1
    If Cells(regel, 1) = Date - 1 Or Cells(regel, 1) = Date + 2 Or Cells(regel, 1) = Date + 3 Then
      Rows(regel).EntireRow.Delete
    End If
 Next
oeps:
End Sub

EDIT:
Haha heb het al gevonden, moet natuurlijk ook de regel aanpassen naar 12

Laatst bewerkt:
wijzig
Code:
If Cells(regel, 1) = Date - 1 Or Cells(regel, 1) = Date + 2 Or Cells(regel, 1) = Date + 3 Then
in
Code:
If Cells(regel, 12) = Date - 1 Or Cells(regel, 1) = Date + 2 Or Cells(regel, 1) = Date + 3 Then

Alleen de eerste regel1 aanpassen in regel 12?

vrouw,

neen overal waar verwezen wordt naar kolomA (=1) dient het gewijzigd te worden, dus hier 3 maal
maar dat had je zelf toch wel door? ;-)

Dat vermoeden had ik ook wel, vandaar.

maar hij wil niet lekker doorlopen kan dat te maken hebbem vanwege de opmaak van het veld dat er ook een tijd achter de datum staat?
Dus 25-4-2013 3:40

Heeft niets te maken met de cel-inhoud maar wel met de teller.
Als je die laat lopen via kolom A begint hij beneden.
Als je de teller laat lopen via kolom L begint hij bij de laatst ingevulde datum.

Dus:
For regel = Range("L" & Rows.Count).End(xlUp).Row To 4 Step -1
word
For regel = Range("L" & Rows.Count).End(xlUp).Row To 4 Step -12

Edit;
nee dat werkt niet
ook For regel = Range("L" & Rows.Count).End(xlUp).Row To 4 Step 12
niet

Laatst bewerkt:
En die dan? Was een beetje snel door de bocht, het heeft wel iets met de inhoud te maken: (shame)
Code:
Sub cobbe()
On Error GoTo oeps
 For regel = Range("L" & Rows.Count).End(xlUp).Row To 1 Step -1
    If Int(Cells(regel, 12)) = Date - 1 Or Int(Cells(regel, 12)) = Date + 2 Or Int(Cells(regel, 12)) = Date + 3 Then
      Rows(regel).EntireRow.Delete
    End If
 Next
oeps:
End Sub

Laatst bewerkt:
nee, ook die wil het niet doen.

Kolom A t/m K staat data en kolom L staan de datums.
Met starten van de macro gebeurd er niets:o

Post dat bestand dan hé, je kan toch niet bezig blijven over en weer ja-neeën.
Haal gevoelige data weg

Dat word lastig want ik heb een nieuw bestandje gemaakt en dan geen probleem.
Ik zie dat in het "echte" bestand de datums via een INDEX in de cel terecht komt. Dat zal dan het probleem zijn.
Dan word het wel heel moeilijk het bestand zo te verbouwen dat er geen gevoelige info meer in staat.

Ik zal eens zien of dat gaat lukken maar vrees het ergste:cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan