Regelmatig zwart beeld / Crash

Status
Niet open voor verdere reacties.

K@RTJE

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2003
Hallo

Ik heb sinds enige tijd regelmatig dat mijn beeld op zwart slaat, ik moet dan de PC opnieuw opstarten :evil:

Ik heb al van alles geprobeerd, software verwijderd waarvan ik dat het de oorzaak was, mijn i5-750 processor weer terug gezet op stock, Gecontroleerd op Malware, etc, etc

Ook kwam ik dit tegen op het forum van Computer Idee maar dat heeft niks geholpen

Het gebeurt 2 tot 3 maal per dag en het vreemde is dat ik na het herstarten overal weer opnieuw moet inloggen, Facebook, etc.

Mijn Systeem :

Gigabyte P55-USB3
Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/4G
Coolermaster 600 Watt Silent voeding
OCZ Vertex 3 SATA II 3.5" SSD 120GB
Western Digital Caviar 2TB
Gigabyte GTX550 OC 1GB

Heeft iemand een idee waar ik dit probleen moet zoeken en kan oplossen ??

Wat staat er in het logboek van windows?

Met wat heb je gecontroleerd op malware? Eventueel eens controleren met malwarebytes anti malware. wel eerst updaten voor een scan te doen.

MertensW

Ik heb hem gescand met malwarebytes anti malware !!!

Openhalen, stof verwijderen, kijken naar eventuele recentere drivers van je hardware, hoe zien de temperaturen er uit van de CPU en GPU?

Reactie

MertensW

Ik heb de kast laatst nog "ontstoft" met spuitbus lucht, de temperaturen liggen allemaal op ± 40°C, drivers zij alemaal up to date.

Ik zit zelf meer te denken aan een BIOS instelling o.i.d, ik heb alles nagekeken maar kan niks vinden. Ik ben al een week of twee aan het zoeken en aan het uitproberen heb veel gegoogled maar kom er niet uit.

Als je denkt dat het iets in je bios is reset je bios dan eens door je CMOS batterij even te verwijderen en dan er terug in te steken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Reactie

MertensW

Het begint een beetje eentonig te worden maar ook dit heb ik al gedaan, ik heb via de CMOS pinnetjes te verbinden de BIOS gereset. Daarna heb ik hem op Default Settings gezet maar tsja ook dit heeft niks geholpen :evil:

Reactie

Harry

Ik krijg dit rapport :
Crash Dump Analysis
--------------------------------------------------------------------------------

Crash dump directory: C:\Windows\Minidump

Crash dumps are enabled on your computer.

The following dump files were found but could not be read. These files may be corrupt:
C:\Windows\Minidump\112211-11809-01.dmp

No valid crash dumps have been found on your computer

Dit zijn mijn temperaturen volgens Everest bij 21°C kamertemperatuur :
Temp.PNG

Ps; ik heb een half uur geleden mijn tweede zwarte scherm gehad :evil:

Hoi !

Tja, zelfs de CrashDump is dus beschadigd....geen goed teken.

Geheugen al es getest met memtest ?

http://www.memtest86.com/ , aantal uren laten draaien.

Greetz,

Harry.

Reactie

Harry

Ik heb memtest op een CD staan die laat ik vanacht ff draaien, heb je een vermoeden dat het aan het XMP geheugen ligt ??

Ps; kan ik via het menu de evt fouten ook opslaan of afdrukken ?

Ik heb vanmorgen onderdelen besteld bij Azerty voor mijn "2012" PC :

2012-Azerty.PNG

Reactie

Harry Snor

Ik heb vanacht memtest gedraaid (9 uur lang) en er zijn geen Errors gevonden !! Da's goed maar nu weten we nog niet waar het probleem ligt, wie heeft er nog een suggestie ??

Error.jpg

Hoi !

Zonder 'n crashdump is het bijna onmogelijk om de directe oorzaak van de BSOD's aan te geven....

Toch denk ik aan 'n hardware-probleem, maar duidelijker durf ik niet te zijn.

Win 7 compleet opnieuw installeren, blijven de BSOD's dan heb je zekerheid.

Greetz,

Harry.

Reactie

Harry Snor

Nog niet zo lang geleden heb ik dit al gedaan maar misschien is er wat fout gegaan met formateren. Ik heb de hele SSD Vertex 3 schijf geformateerd met KillDisk, misschien is dat niet verstandig geweest en had ik "Door het systeem gereserveerde" niet moeten verwijderen.

Wat is jou advies bij de volgende formatie ??

Killdisk.jpg

In #2 lees ik dit.

Wat staat er in het logboek van windows?
Zonder verder advies hoe de logboeken raadplegen.

http://windows.microsoft.com/nl-BE/windows7/Open-Event-Viewer

http://windows.microsoft.com/nl-BE/windows7/What-information-appears-in-event-logs-Event-Viewer

En nu mijn mening over programmatjes zoals Everest die zogezegd de temperaturen meten is één groot fabeltje. Met software kun je geen temperaturen meten . Temperaturen worden gemeten met sensoren. Wil je de juiste temperatuten weten, ga deze dan raadplegen in het Bios.

Reactie

Heren; Hary Snor & seniorke

Sinds ik vanacht de Memtest heb gedraaid is mijn beeld vandaag niet één keer op zwart gegaan :thumb:

De Firmware update is nog niet gelukt, ga ik nog met aan de gang !! De SSD geeft geen Errors :
HDDtune.PNG

seniorke wat de temperaturn betreft, die wijken niet zoveel af van wat ik in de BIOS zie. De error rapporten heb ik mij nog niet in verdiept want daar staat heeel veel in.

Ik hoop dat hij blijft doordraaien zoals hij nu doet, ik ben tevreden met mijn Windows Prestatie Index van 7.4, ben benieuwd hoeveel ik ga halen met mijn nieuwe i5-2500 K processor.

Bedankt heren !!

Nu even afwachten of het probleem zich nog voordoet.
Wat ik zeker eens zou doen is de logboeken raadplegen of daar kritieke fouten of waarschuwingen in te vinden zijn.

@seniorke

En nu mijn mening over programmatjes zoals Everest die zogezegd de temperaturen meten is één groot fabeltje. Met software kun je geen temperaturen meten . Temperaturen worden gemeten met sensoren. Wil je de juiste temperatuten weten, ga deze dan raadplegen in het Bios.

Hoe denk jij dat de bios aan die temps komt.
Op dezelfde manier als de overige software, door het uitlezen van die sensoren.
Dit alvast om dat "fabeltje" de wereld uit te helpen.

@k@rtje
Het logboek voor win 7 is hier te vinden: Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Systeembeheer

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan