register XP wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lowie1

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2009
hallo computer vrienden,

Ik wil wat wijzigingen aan het xp register; maar eenmaal op de goede plek aangekomen weigert hij om ook maar iets te veranderen of toe te voegen; "kan niet schrijven" enz. Heb ook al de save mode geprobeerd maar daar precies het zelfde. Maar ik wil echt wat veranderen.

Hoe kan ik dat toch nog doen? Iemand een idee?

vriendelijke groeten, Lowie

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben de safe mode eerst binnen gekomen onder mijn eigen naam; later onder administrator; toen met regedit naar waar ik wezen wou maar beide opties hadden geen effect; ik kon geen veranderingen aanbrengen.
Lange Pier, bedankt voor de link maar het heeft met niet verder geholpen.

hallo gast0225, dat was het eerste wat ik deed; zonder resultaat; kon niks veranderen; daarom heb ik het via de safe mode geprobeerd maar idem dito....
bedankt voor je reacties.

Ik ben de safe mode eerst binnen gekomen onder mijn eigen naam; later onder administrator; toen met regedit naar waar ik wezen wou maar beide opties hadden geen effect; ik kon geen veranderingen aanbrengen.
Lange Pier, bedankt voor de link maar het heeft met niet verder geholpen.

Dat is gewoon de enige manier, snap niet dat het je niet verder helpt, wel beginnen met de deelsleutels rechts, dan pas kun je de bovenliggende sleutel qua machtigingen veranderen.

En je weet heel zeker dat je onder het adm. account bent aangemeld als jet het e.e.a. probeert?

ja, ja en ja. Ik weet het ook niet verder. Het is een gewone XP met sp3 windows dus niks bijzonders. Ik ga nu even een paar uur weg maar ik hoop op nog veel meer antwoorden.

Bedank voor jullie reacties, much apreciated.

mvg. Lowie

Lol, ligt niet aan de hoeveelheid antwoorden hoor, Microsoft geeft al het goede antwoord......................
Ligt eraan wat je ermee doet hè.
Sterkte ermee.

Ik heb een registersleutel toegevoegd die het mogelijk maakt nog steeds XP updates te ontvangen; heb er al een stuk of 40 gekregen. De laatste paar weken kreeg ik niks meer dus ben ik eens naar mijn registersleutel gaan kijken en zak dat de Dword waarde was veranderd. Hoe en waarom weet ik niet. Ik wilde dat weer herstellen maar krijg op geen enkele manier toegang tot die sleutel maar ook niet tot andere sleutels. Dat is mijn probleem.

gr. Lowie

Misschien ben ik gek hoor maar als Microsoft geen updates meer uitbrengt ontvang je ook niks wat je ook wijzigt in het register. Of lees ik je tekst niet goed :confused:

Dat kan wel kloppen, want XP krijgt gewoon geen updates meer. (dat is alleen bestemd voor de overheid die heel veel geld daaraan wil uitgeven (sukkels) )

Hoe je het went of keert, dat gaat niet lukken dus wat jij wilt.

Overstappen naar Win 7 is het beste. Of naar een Linux distro.

Ik lieg niet als ik zeg dat ik nog steeds via een omweg updates voor XP ontvang. Als je me niet gelooft reageer dan alsjeblieft niet meer. Ik had er al op gerekend...
Het gaat er om dat ik niet meer bij mijn register kan. Dat is het probleem. Dus alsjeblieft alleen suggesties over dat.

mvg. Lowie

Wie zegt er dat je liegt ?
Kan ook niet alles weten hè......

Wat je zegt klopt inderdaad maar Microsoft waarschuwt wel dat het ernstige schade kan toebrengen aan de functionaliteit van je OS. Misschien zit daar je probleem in......

Er is een registersleutel dat het mogelijk maakt dat XP nog updates krijgt. Redelijk groot in het nieuws geweest.

Weet je zeker dat je de sleutel goed hebt. Voor dit soort aanpassingen kan je beter de ingebouwde admin gebruiken.
Voer in de cmd/powershell :net user administrator /active:yes

Daarmee zet je het echte adminaccount aan. Login op dit account, en verander de zaken in het register. Log uit, en login met je normale account. Daarna kan je het adminaccount weer uitzetten. Zelfde commando, maar NO ipv yes.

bedankt Mavaros, ik heb achter de C: ingevuld: net user administrator /active:yes
Ik kreeg toen: opdracht uitgevoerd.
Toen opnieuw opgestart; als adm ingelogd maar kan nog steeds niks doen in reg.
Toen met mijn eigen naam ingelogd: idem dito.
Het antwoord van jouw is goed en moet goed zijn, het moet lukken maar het wil niet op één of andere manier.
In ieder geval bedankt.
L.

Even stom idee van mij hoor. Maar zou het niet kunnen zijn dat Microsoft iets heeft toegevoegd aan een update waardoor deze optie opeens niet meer kan werken???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan