registerbestandfout melding bij opstart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Olddirtymars

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2002
Berichten
8
Beste mensen, ik heb een probleem! Als ik mijn computer uitzet en een paar uur later weer opstart, krijg ik de volgende foutmelding in een mooi blauw scherm:

STOP c 0000218 {registerbestand fout

Het register kan het volgende onderdeel (bestand) niet laden

Systemroot/System32/config/software

of het logboek of vervangend bestand van het onderdeel, het is beschadigd, niet aanwezig of niet schrijfbaar.

Nou raak ik al in paniek als ik een blauw scherm zie, maar ik zit dus in een patroon waar ik niet uit kom. Als ik mijn computer herstart is er niks aan de hand, maar als ik dat wel doe, moet ik dus heel windows opnieuw installeren. Ik draai windows 2000, en heb de vorige keer al m'n hele pc op virussen gecontroleerd en alles was virusvrije.

Wie o wie kan mij helpen???
 
heb het zelf ook eens gehad. bij mij was het een geheugen probleem. Zou ook eventueel de harde schijf kunnen wezen.

Nou in ieder geval succes ermee!!
 
Re-extract the files 'NTLDR' and 'ntdetect.com' again, from the XP CD.
(CD Boot - Recovery Console Prompt) copy F:\i386\NTLDR C:\ copy F:\i386\NTDETECT.COM C:\

Waarbij F als cdrom aangeduidt wordt. Kan bij jou ook een andere letter zijn
 
dvham: Ik snap niet dat het mijn harde schijf zou kunnen zijn, omdat ik telkens windows opnieuw erop zet. Of registreert een harde schijf ook? En als ik een andere schijf regel, kan ik m'n oude dan als niet systeem disk gebruiken? Bij jou was het geheugen vervangen voldoende?


m@rio: Ik heb geen xp maar 2000, dus ook geen cd van xp :( , heb je misschien de 2000 oplossing voor me?
 
Die melding komt nl nog wel eens voor in XP zodoende dacht ik dat je xp had (heb hem gelijk maar verplaatst naar de win2000 sectie)

Voor win2000 heb ik zo nog geen oplossing
 
Porbleem

Ik heb ook overal op de windows sites gekeken, zoeken naar een lijst met de diverse foutmeldingen, dan kom ik misschien wat verder.
Ik heb dus al vaak harde schijf geformatteerd (format c: /u) maar dat helpt ook niet.
Het ligt toch niet aan een virus of aan m'n bios? Omdat hij pas vast loopt bij het opstarten van windows?

In ieder geval bedankt alvast voor de moeite, want alleen kom ik er niet uit.
Gr mars
 
Bios update gedaan en of partitie verwijderen is ook wel eens een oplossing.
 
Hoe kan ik een bios update uitvoeren dan? Ik heb al eens een flash gedaan, maar toen was m'n bios naar z'n knoppen :( Ik wil wel een update doen, als het maar niet zo riskant is.

Partities geven toch geen probleem als ik m'n windows aldoor op een deel (partitie) van de harde schijf zet?

Ik snap niet dat Microsoft geen lijst heeft van de foutmeldingen die voor kunnen komen, want nu is het maar gissen naar de oplossing, wat betekent dat ik misschien voor nix m'n pc weer formatteer en alles weer opnieuw kan doen :(

Bedankt voor de moeite, maar als het misschien de oplossing is, twijfel ik om het te proberen.

Gr Mars
 
Dit bericht is voor windows XP, dus lukt waarschijnlijk niet met win 2000. :( toch bedankt voor het artikel, ik moet wel zoiets doen dus.
 
log bestandje

Naar mijn menig soekt de machine naar een log of sav bestandje genaamd software.(log)(sav)
je zou een kunnen kijken in de directory c:\winntsysteem32\config\
Daar zou je uiteindelijk 2 bestanden moeten tegen komen met de zelfde voornaam maar of .log of .sav
Als je die twee nou eens hernoemd naar een .ba1 en .ba2 (even onthouden welk welk was dus opschrijven.
Daarna mijn meegeleverde file daarvoor die oude in de plaats zet, herstarten en kijken wat er gebeurdt.
Ben zelf ook wel benieuwd.
Veel schade moet het volgens mij niet aankunnen.
Ik ben niet verzekerd hoor.
Werkt het niet dan kun je de oude files zo weer terug zetten.
Succes
 
Mag niet

Ik mag geen .sav bestandje sturen, ach maar je email adres mag ook hoor, dan stuur ik hem daar heen.
De mijne heb je dan ook meteen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan