Registry_Error

Status
Niet open voor verdere reacties.

FreddyM

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2004
Berichten
180
Mijn PC start niet meer op. In eerste instantie kreeg in de melding dat het bestand windows/system32/config beschadigd was of niet gevonden kon worden. Het systeem gaf aan Windows Repair te doen. Toen ik dit deed kreeg ik een heel scherm vol met tekst. In hoofdlijnen: Windows is afgesloten om schade te voorkomen. REGISTRY_ERROR. Indien nieuw systeem dan naar leverancier anders alle nieuwe hard en software verwijderen. Schakel Bios geheugenopties zoals caching of het maken van schaduwkopieen uit. etc etc.

De foutmelding luid:
STOP:0x00000051 (0x00000003, 0x00000003, 0x00000000, 0xE1280000)

Ik probeerde tevens XP helemaal opnieuw te installeren, echter ook dan krijjg ik dezelfde stop melding. Ben zeer wanhopig. Wat kan ik nog doen om mijn pc te redden.
:eek:
 
HOE heb je Windows geprobeerd opnieuw te installeren ?

Eerst een format, of heb je Windows over de oude heengezet ?

Daar je toch al begonnen bent met formatteren is mijn advies het volgende:

zorg dat in het bios opstarten vanaf CD als 1e staat. Stop de Windows CD in de drive en start de pc op. Druk op een toets als Windows daarom vraagt (vrij snel na de opstart en ZEER kort in beeld)
Windows start nu vanaf CD en middels het doorlopen van wat schermpjes krijg je de mogelijkheid om partities te verwijderen EN te formatteren. Doe dat en Windows wordt netjes schoon weer geinstalleerd.

Suc6!
 
Als je het op bovengenoemde wijze doet en na een format blijf je foutmeldingen krijgen tijdens de installatie, ga er dan maar vanuit dat er een stukje hardware is overleden. Dit kan varieren van een harddisk tot CD/DVD drive en vervolgens van processor naar voeding en geheugen (en alles wat daar nog tussen zit)
 
Aan Pasja:
Aan formateren ben ik nog niet toegkomen. Ik wilde XP over mijn bestaande heen installeren. Alleen verschijnt dan dus als alle bestanden van mijn cd zijn ingelezen de registry fout melding.
 
Meestal del

Meestal moet je tijdens boot op [Del] drukken, maar kan ook [F10] zijn. Staat vaak onder in Post "Push del to enter setup" of zoiets.

Dan meestal bij advanced options.

Eric.
 
Pasja,

Als ik een setup doe worden de bestande van de setup cd ingelezen. Daarna krijg ik de stop melding. Mijn systeem stopt dan dus gewoon.
Ik kan mijn harde schijf dus niet laten formateren door de setup.Of ik zou het met de hand moeten doen via een DOS opstartdiskette. Is er niet iets anders aan de hand. Ik blijf met die registry fout zitten.

Met vriendlijke groeten,
Fred
 
Nou, da's nog maar de vraag of je vanaf de CD start.
Weet je heel erg zeker dat niet vanaf hdd (met de CD van Windos weliswaar in de drive) gelezen wordt? Want als de Windowsinstallatie corrupt is (op je hdd) en je wil gaan installeren terwijl van hdd wordt gelezen, dan blijf je idd. die meldingen houden.

Staat in het bios de CD/DVD als 1e bootdevice EN druk je na het starten van CD op een willekeurige toets zodat idd. vanaf cd wordt gestart???
 
Als ik de cd in mijn drive stop en mijn pc opstart krijg ik de vraag of vanaf CD op wil starten. Als ik dit bevestig en hierna voor een voledige setup kies begint dit met het inlezene van allerlei bestanden en vervolgens als dit klaar lijkt krijg ik de stop melding.
 
Ok, maar heb je eerst geformatteerd ?
Kijk eens naar deze link en zorg dat je eerst formatteert alvorens de nieuwe installatie begint. Pas dan (bij een volledig lege harde schijf en een "frisse" Windows installatie) kunnen we vaststellen of er hardwarematig iets kapot is (geheugen?)

http://www.computerfeeling.nl/pages/installwinXP.asp

...........wellicht ten overvloede, druk op D in het eerste blauwe schermpje van de link.................. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(Daarna nieuwe partitie aanmaken en voordat je iets kunt installeren zal je eerst moeten formatteren)
 
Laatst bewerkt:
Maybe is het handig om even te wachten om te horen / lezen of na een format alles wel ineens goed gaat.................?
 
Vrienden!

Maak het de man niet zo moeilijk.

Als je geheugen niet goed is kom je nooit tot Setup.

Soms stopt hij omdat hij bestanden niet kan laden en soms deze foutmelding.

Een format heeft dan geen enkele zin. Want je komt nooit zo ver dat hij zijn schijf benaderd.

Eric.

@TS lukte het de geheugen controle op "niet snel" te zetten.
Er zijn ook tooltjes voor die booten van CD.
 
Vriend.... misschien niet zo ongeduldig..........gewoon eenvoudig stapje voor stapje en als na een format blijkt dat het toch een kwestie was van eerst formatteren alvorens te installeren, dan besparen we de "man" in ieder geval de kosten van nieuw geheugen.
Mocht na een format, wat helemaal niet moeilijk is al je even de juiste stapjes zet, toch blijken dat het geheugen defect is, dan is de "man" slechts het kwartiertje kwijt : het kwartiertje dat het kostte om even de stapjes te doorlopen zoals in het linkje geplaatst.
Hoezo moeilijk? Kost 'm slechts 10 tot 15 minuten en als blijkt dat de installatie daarna soepeltjes verloopt omdat het NU niet ging omdat een corrupte Windows steeds roet in het eten gooide, dan is iedereen blij zonder dat er 1 euro van eigenaar verwisselde.
 
Laatst bewerkt:
Beste Pasja

T.S. zelf zegt dat hij niet toe komt aan format op 15:16 en 16:16

Hij zegt hij stopt gewoon.

En quickboot uitzetten kost niets. Dus waar die euro's van jou vandaan komen is mij een raadsel. En Memtest is ook al gratis.

Ik spreek uit ervaring. Heb ooit eens een nieuw mobo gekocht, maar bleek het geheugen latje te zijn. Kreeg later (toen ik het latje in een andere PC de zelfde klachten gaf, "je komt niet in setup") een RMA van Kingston, dus behalve postzegels koste ook dat niets.

Eric.

P.S. format schrijft allang geen FF 00 meer.
 
Eric,
ik denk dat je mogelijk een paar dingen door elkaar mixt.
Fred hoort helemaal niet te komen bij de setup die het kopieren van de bestanden start. De partitiekeuze optie en het formatteer gebeuren zit daar nog VOOR, m.a.w. we weten nog steeds niet of installatie op een geformatteerde hdd wel goed gaat, simpelweg omdat Fred tot nu toe niet vanaf een geformatteerde disk heeft geprobeerd te installeren / de verkeerde opties heeft gekozen.

Kijk even naar het linkje dat ik plaatste en dan met name de "vetgedrukte" D.
 
Laatst bewerkt:
Beste Pasja

FreddyM zei:
Als ik de cd in mijn drive stop en mijn pc opstart krijg ik de vraag of vanaf CD op wil starten. Als ik dit bevestig en hierna voor een voledige setup kies begint dit met het inlezene van allerlei bestanden en vervolgens als dit klaar lijkt krijg ik de stop melding.

Het is mij een raadsel wat hij bedoeld met volledige setup, die optie ken ik niet. Ik druk altijd op [Esc] als hij iets uit zichzelf gaat doen.

Dan krijg je dat blauwe scherm "setup" met onderin allerlei bestanden die hij laadt. b.v. allerlei scsi drivers, drivers voor FAT en NTFS en ga zo maar door.

Heeft hij alles geladen dan krijg je iets van controle van xxx op yyy of als je vergeten bent een driver op te geven die hij niet kent, de melding "geen harde schijf gevonden"

Pas daarna kun je kiezen welke partitie etc.

Eric.

P.S. zover kwam ik dus nooit met dat brakke latje. Kreeg de mooiste BSOD's of hij zei dat hij betand xxx.yyy niet kon laden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan