• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Reistijden

Status
Niet open voor verdere reacties.

lijstenmaker

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2015
Berichten
7
Iemand heeft mij gevraagd om een werkuren- en reistijdenschema te maken. Ik zoek een formule om vaste reistijden in te voeren met een enkele letter.
Het gaat om de reistijd naar twee vaste plaatsen. Ik zoek een formule om bv Z te koppelen aan 30 minuten en P aan 15 minuten. Welke formule moet ik daarvoor gebruiken.

Bij voorbaat dank,
Louis
 
Of zo:

Code:
=ALS(A1<>"";ZOEKEN(A1;{"p"\"z"};{15;30});"")
 
Joske ik ben een behoorlijke leek als het om codes en formules gaat, kun je verder helpen?
Waar moet ik de code plaatsen?

Louis
 
Dat heb ik gedaan, maar als ik dan een z of een p in de cel zet, is de formule weer verdwenen en staat er een z of een p:confused:
 
In A1 zet je de p of z en in bvb B1 de formule

Zo te zien heb je er ook niet veel kaas van gegeten, hoe wil je dan voor iemand anders een progje maken?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het gedaan zoals Ad het heeft beschreven, maar het resultaat blijft hetzelfde:rolleyes:
 
Hallo,

Dan kan je het beste eens laten zien wat je nu al voor elkaar hebt gekregen. Natuurlijk ontdaan van gevoelige info.
Het lijkt nu wel een gok spelletje.

Mvg
Peter
 
En waar wil je dan de p of z zetten? En waar wil je dan die 15 of 30 te zien krijgen?
 
Ad, ik heb nu de reistijd (in kolom reistijd) handmatig ingevuld in plaats daarvan zou het makkelijk zijn om daar een P of Z (Purmerend of Zaandam) in te tikken met de daarbij behorende reistijd.