Hey
ik heb een vraag. ik geef eerst een kleine schets van de situatie:
dit is een database voor zwemlessen. hierin staan de kinderen die op les zitten, met adres en wat voor soort les ze krijgen (diploma A, B, C ed.) en alles erom heen.
ik heb 2 tabellen:
- Klanten
--- klantnr
--- naam
--- adres ed
--- product
- Prijzen
--- product
--- prijs per keer
de tabellen zijn goed gelinkt en ik wil nu in een formulier de factuur maken:
nodig: product, prijs per keer.
de factuur komt dadelijk per 20 lessen, dus moet de prijs per les * 20 gedaan worden om bij het totaalbedrag te komen.
echter wil deze waarde voor een tekstvak (waarin de prijs dan komt staan) niet werken:
= [prijs per keer] * 20
bij validatieregel
Ook wil ik zo de prijs excl btw en de btw apart berekenen, zodat die ook weergegeven kunnen worden.
Heeft iemand enig idee hoe dat werkt?
Mvg Pietjuhhh
edit: hier ben ik al uitgekomen. Nu nog een vraagje: kun je in een tekstvak in een formulier een waarde en een teken zetten: bijvoorbeeld ik wil in een tekstvak
hoe krijg ik dat voor mekaar?
Grtz
ik heb een vraag. ik geef eerst een kleine schets van de situatie:
dit is een database voor zwemlessen. hierin staan de kinderen die op les zitten, met adres en wat voor soort les ze krijgen (diploma A, B, C ed.) en alles erom heen.
ik heb 2 tabellen:
- Klanten
--- klantnr
--- naam
--- adres ed
--- product
- Prijzen
--- product
--- prijs per keer
de tabellen zijn goed gelinkt en ik wil nu in een formulier de factuur maken:
nodig: product, prijs per keer.
de factuur komt dadelijk per 20 lessen, dus moet de prijs per les * 20 gedaan worden om bij het totaalbedrag te komen.
echter wil deze waarde voor een tekstvak (waarin de prijs dan komt staan) niet werken:
= [prijs per keer] * 20
bij validatieregel
Ook wil ik zo de prijs excl btw en de btw apart berekenen, zodat die ook weergegeven kunnen worden.
Heeft iemand enig idee hoe dat werkt?
Mvg Pietjuhhh
edit: hier ben ik al uitgekomen. Nu nog een vraagje: kun je in een tekstvak in een formulier een waarde en een teken zetten: bijvoorbeeld ik wil in een tekstvak
die € is het teken dat geciteerd moet worden, en 200,00 komt er bijvoorbeeld uit door de berekening =5 * [prijs per product]€ 200,00
hoe krijg ik dat voor mekaar?
Grtz
Laatst bewerkt: