Rekenen in een website

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wortel

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2006
Hallo,

Ik wil graag hele simpele berekeningen maken in een website. Gebruiker voert een variabele in. Website rekent met die variabele en geeft een uitkomst. Ik ben totaal niet thuis in html en/of MYSQL ed.

Weet iemand of er een online applicatie is waar je automatisch mee kan rekenen ?

Groet, Daan

hiervoor moet je een php script in elkaar zetten, verder ben je geen database oid nodig :)
groetjes

Laatst bewerkt:
Je kan ook gebruik maken van javascript.

denk niet dat de TS daar verstand van heeft aangezien php en mysql er ook niet echt inzitten, en mochten de waarden waarmee berekend moeten worden veranderd kunnen worden, dan lijkt php mij toch een veel beter alternatief.

en mochten de waarden waarmee berekend moeten worden veranderd kunnen worden, dan lijkt php mij toch een veel beter alternatief.
Hoezo dat? Stel, ik wil het ingegeven getal vermenigvuldigen met 9, dan delen door 5, en er 3 bij optellen. Dan is een php-pagina, en daarbij een invoer-veld, een beetje een omweg. Veel makkelijker is een java-script-je:
HTML:
<input type='submit' onclick='doeBerekening();' />
<br />
<span id='uitkomst'>hier komt de uitkomst</span>
[JS]function doeBerekening()
{
var in = prompt("Geef een getal!");

//eventueel validatie van variabele 'in'

var uitkomst = in * 9 / 5 + 3;
document.getElementById('uitkomst').innerHTML = uitkomst;[/JS]

:thumb:

Hoezo dat? Stel, ik wil het ingegeven getal vermenigvuldigen met 9, dan delen door 5, en er 3 bij optellen. Dan is een php-pagina, en daarbij een invoer-veld, een beetje een omweg. Veel makkelijker is een java-script-je:
HTML:
<input type='submit' onclick='doeBerekening();' />
<br />
<span id='uitkomst'>hier komt de uitkomst</span>
[JS]function doeBerekening()
{
var in = prompt("Geef een getal!");

//eventueel validatie van variabele 'in'

var uitkomst = in * 9 / 5 + 3;
document.getElementById('uitkomst').innerHTML = uitkomst;[/JS]

:thumb:

dit is inderdaad ook goed mogenlijk :)

maar ik denk zelf dat de TS de php codes iets eerder snapt,
maar daar zal de TS zelf inbreng op moeten geven...

Ik denk dat het voor de topicstarter meer moeite is om te leren wat PHP eigenlijk inhoudt, een server te kiezen, te downloaden en te installeren en vervolgens ong de codes te leren, dan javascript te leren.

Ik denk dat het voor de topicstarter meer moeite is om te leren wat PHP eigenlijk inhoudt, een server te kiezen, te downloaden en te installeren en vervolgens ong de codes te leren, dan javascript te leren.

nouja dit zal de TS zelf even moeten uitzoeken, als die weer terug komt :o

Gewoon een calculator script downloaden (javascript is je beste gok) en op je site gooien, geen scripting kennis nodig :)

Gewoon een calculator script downloaden (javascript is je beste gok) en op je site gooien, geen scripting kennis nodig :)

nogmaals dan zal de TS eerst zelf aan moeten geven wat hem/haar het beste/handigst lijkt...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan