• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rekenen in UserForm

Status
Niet open voor verdere reacties.
hey,

ziet er goed uit. Zal eens even kijken hoe het inelkaar zit!!

veel, heel veel dank

Hey Radjesh Klauke,

hij doet het erg goed. Sommige stukken zijn voor mij nog een beetje vaag maar de kom ik wel uit. Heb echt nog twee vragen:

1) Wat is de bliksem icoontje, heeft die een functie of kan die weg.

2) nou weer iets ingewikkelds denk ik, kun je zeg maar ook als je je uren invult voor maandag en je wilt je uren de volgende dag weer je uren invullen zorgen dat hij de gegevens van maandag weer laad. Deze velden zijn bij een tweede invullen namelijk weer leeg.

verder is hij super!!

groet,
weust:thumb:

Laatst bewerkt:
Alles wat op het formulier is geplaatst heeft een functie, dus ook de afbeelding. Via een API wordt deze namelij gebruikt om een Icoon in het Formulier te plaatsen. Kijk maar eens goed.

Ik kijk van de week(of zo) wel even verder voor je.

Bedankt Wigi ;)

nou weer iets ingewikkelds denk ik, kun je zeg maar ook als je je uren invult voor maandag en je wilt je uren de volgende dag weer je uren invullen zorgen dat hij de gegevens van maandag weer laad. Deze velden zijn bij een tweede invullen namelijk weer leeg.

Ik vraag me af waarom je dat zou willen, maar de enige oplossing daarvoor is om de gegevens gewoon te laden bij het opstarten van het formulier. Persoonlijk vind ik dat helemaal niets, maar ik weet de achterliggende gedachte dan ook niet :p

Ik zie overigens ook in jouw afbeelding dat de "Activiteiten-Comboboxen" leeg zijn. Hoe kan dat?

Laatst bewerkt:
Bedankt Wigi ;)

Ik vraag me af waarom je dat zou willen, maar de enige oplossing daarvoor is om de gegevens gewoon te laden bij het opstarten van het formulier. Persoonlijk vind ik dat helemaal niets, maar ik weet de achterliggende gedachte dan ook niet :p

Ik zie overigens ook in jouw afbeelding dat de "Activiteiten-Comboboxen" leeg zijn. Hoe kan dat?

Elke dag ben ik met verschillende projecten bezig meestal een stuk of 3. Aan het eind van elkedag vul ik mij uren in. Het formulier wat wij gemaakt hebben wordt elke vrijdag ingeleverd. Daar staan dus de uren van de hele week op.

Als ik dus dinsdag mijn uren wil in vullen moet ik eerst weer de projecten van maandag invoeren en daarna de uren van dinsdag. En vrijdags is dus helemaal een ramp :confused:

Mijn "Activiteiten-Comboboxen" zijn leeg omdat ik het userform vanuit Visual Basic openende.

gtz Weust

Daar moet een andere oplossing voor komen dan alleen maar de gegevens laden.... De gegevens zullen naar een apart wekblad moeten worden geschreven, die bij het openen van het programma worden geladen........

Welke textboxen moeten worden gevuld?

Laatst bewerkt:
Ik heb al een fenomenale oplossing ingebouwd. :evil: :evil: :evil: :thumb: :thumb: :thumb:
Wat gaat mij dit opleveren..... Wat zal ik er eens voor vragen.... hmmmmmm :evil: :evil: :evil:
Vandaag of morgen post ik een nieuwe versie. Kijkt dan en huiver... MUHAHAHAHA!!!! :shocked: :eek:

Laatst bewerkt:
Ik heb werkbladen aangemaakt vanaf week 38 tot 52, met de namen 38, 39, 40, 41...etc...

- Werkbladen zonder weeknr's verborgen (zijn er dus wel);
- Werkbladen worden geladen in een combobox;
- Werkbladen met namen verwijderen, zodat alleen weken zichtbaar zijn;
- Selectie uit combobox activeert betreffende werkblad en gegevens worden geladen;
- Opslaan in geselecteerd (actief) werkblad uit combobox;
- Opslaan en/of sluiten zijn label geworden die oplichten wanneer focus;
- Aantal waarschuwingen ingebakken;
- Weeknummer in werkblad krijgt naam van het werkblad zelf;
- Grafisch iets aangepast....

Ik ben met een volledige verse versie bezig, maar die zal ik wel een andere keer uploaden... Weet niet wanneer. :thumb:

Laatst bewerkt:
ziet er goed uit!!

loopt alleen vast bij mij.

Als ik het formulier open dan verdwijnt excel, en als ik dan "opslaan & sluiten" kies krijg ik de een foutmelding bij de volgende code"
' ====================================================================================
' ====================================================================================
Private Sub UserForm_QueryClose(Cancel As Integer, CloseMode As Integer)
If MsgBox(" Wilt u de wijzingen opslaan? " & vbNewLine & _
" Indien u op nee klikt zullen de" & vbNewLine & _
"gewijzigde of ingevoerde gegevens" & vbNewLine & _
"verloren gaan", vbQuestion + vbYesNo, "Bericht") = vbYes Then
Call modSettings.GegevensOpslaan
Application.Visible = True
Unload Me
Else
On Error Resume Next
ActiveDocument.Close SaveChange:=False
Application.Visible = True
Unload Me
End If
End Sub"

waarschijnlijk door dat excel tijdelijk verdwijnt.

idee waardoor dit komt?

groet Weust

Laatst bewerkt:
Code:
ActiveDocument.Close SaveChange:=False
verwijderen

Ik ben met een nieuwe versie bezig. Wanneer die klaar is zal er een knopje in de werkbalk verschijnen waarmee je het formulier kunt openen. De fouten zullen eveneens opgelost zijn.

Laatst bewerkt:
Weusty, kan je aub eens code tags rondom je code plaatsen. Dan wordt de code in een apart venstertje gezet en wordt ze duidelijker leesbaar hier op het forum.

Wigi

Weusty, kan je aub eens code tags rondom je code plaatsen. Dan wordt de code in een apart venstertje gezet en wordt ze duidelijker leesbaar hier op het forum.

Wigi

ja zeker zal ik doen. Had er even niet aan gedacht

Even een kleine update m.b.t. de vorderingen...

- Automatisch een nieuwe werkbalk aangemaakt;
- nieuwe weekblad aanmaken;
- wanneer deze bestaat wordt deze geladen;
- sjabloon wordt automatisch aangemaakt (under contruction = namelijk veel werk)
- rasterlijnen automatisch verborgen op nieuw blad;

- Verbergen en tonen van werkblad;
- klanten;
- instellingen;
- namen;

- Automatisch sorteren van de werkbladen
- huidige werkweek wordt geselecteerd na sortering;

Even een kleine update m.b.t. de vorderingen...

- Automatisch een nieuwe werkbalk aangemaakt;
- nieuwe weekblad aanmaken;
- wanneer deze bestaat wordt deze geladen;
- sjabloon wordt automatisch aangemaakt (under contruction = namelijk veel werk)
- rasterlijnen automatisch verborgen op nieuw blad;

- Verbergen en tonen van werkblad;
- klanten;
- instellingen;
- namen;

- Automatisch sorteren van de werkbladen
- huidige werkweek wordt geselecteerd na sortering;

Klink erg goed!!

Ben erg benieuwd

Succes, groeten Weust
:thumb::thumb::D:thumb::thumb:

Status