• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost rekenen met meerdere kolommen

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Reobijn123

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2023
In het bijgevoegde bestand heb ik in meerdere kolommen een waarde staan waarmee gerekend moet worden.

Het is de bedoeling dat in Kolom H de prijs komt te staan van een product maar dan berekend per 1 KG of 1L of 1 stuk.
In Kolom D staat hoeveel gram het artikel bevat
In Kolom E staat hoeveel ML het artikel bevat
en in kolom F staat hoeveel stuks het zijn.

In G staat hoeveel het artikel kost

Dus als de waarde in kolom D staat dan is het de bedoeling dat het omgezet word naar 1000 gram
in rij 2 staat aardappelpuree deze kost 0.82 euro cent voor 180gr dit moet dan omgezet worden naar 1000
normaal zou ik dan gaan voor G2/D2*1000 dat doet hij prima maar het kan ook zo zijn dat hij de waarde in kolom E heeft staan of in kolom F
ik krijg het niet voor elkaar de juiste formule te vinden. Ik was een heel eind maar hij geef #waarde weer op sommige punten en andere rekent hij wel uit

Bijlagen

ik zou het zo doen
ik doe de aanname dat altijd maar 1 van de kolommen van D E of F is gevuld, omdat zowel liters als kilo's per 1000 gaat hoe je alleen maar te testen of F leeg is want die wijkt af tov D en E

=G2/SOM(D2:F2)*ALS(ISLEEG(F2);1000;1)

als er wel meer dan 1 kolom gevuld kan zijn dan werkt deze formule niet..

Ja precies dat probeerde ik ook alleen pakte hij het niet maar ik denk dat ik het nu wel zie. Jij heb t die 1000 zowiezo anders staan.
En inderdaad doet hij nu wat hij moet doen.

Dank

Voor de fun:
Code:
=G2*ALS.FOUT(1000/(D2+E2);1/F2)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan