• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rekenen met negatieve uren

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcel31281

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2015
Geachte forumleden,

Ik ben bezig met een formulier om mijn uren te berekenen, nu wil ik bij het eindresultaat ook de uren laten berekenen die ik eventueel te kort kom.
En als het resultaat negatief is zou het resultaat de kleur rood moeten krijgen

Alvast bedankt,

Bekijk bijlage Helpmij01.xlsm

Je rekent met tijden in plaats van aantallen, dat komt nooit lager dan 0 uit omdat 00:00 de kleinste waarde is.

probeer deze

Hoi,

formule in E2 =uur(D2)+minuut(D2)/60
formule in E3 =UUR(D3)+minuut(d3)/60
formile in E4 =D3-D2 dit geeft een negatief getal
formule in D5 =tekst(E4/24;"uu:mm") geeft aantal te kort gekomen tijd

succes

Hmmm blijft lastig, ik heb het - teken inmiddels ervoor staan, alleen zodra de uren in de plus komen raakt exces weer op hol en krijg ik ###### als resultaat.

Zelfde getest in sheet van andere topic, en daar werkt het wel weer #frustratie

Laatst bewerkt:
Als het alleen om het visuele gaat dan kan het zo.

Bedankt, dit komt al in de richting, echter geeft hij de uren niet juist weer, ik zou nog 36 uur moeten werken, dus resultaat moet zijn -36 echter Excel geeft 12,25 als resultaat...

Of ben ik echt zo dom....

OPGELOST = Eigenschappen stonden verkeerd

Bedankt allemaal voor het meedenken

Laatst bewerkt:
In het voorbeeld moet je nog 9:25 uur werken. Dus waar de 36 uur vandaan komt weet ik niet.

Als je je document instelt op het 1904 datumsysteem, dan kan je gewoon met negatieve uren rekenen.

Heeft wel een nadeel:
LET OP: ALLE DATUMS IN JE WERKMAP VERANDEREN MET +/- 4 JAAR!
LET OP: NIET DATUMS KOPIEREN VAN DIT BESTAND NAAR EEN ANDER OF ANDERSOM!

Ik ben bezig mijn sheet met uren te verbeteren, echter loop ik weer eens tegen een probleem aan.

Excel berekent aan de hand van mijn gewerkte uren of ik te weinig of teveel uren heb gemaakt, echter zou ik bij de totaal resultaat van deze rij ook met min uren willen werken.

Ik krijg het voor elkaar om een negatief resultaat te krijgen, echter krijg ik hem niet terug in de plus en blijft Excel de uren aangeven met een - ervoor

Bekijk bijlage TEST.xlsx

Beste,

Het gaat om het totaal resultaat in G14

Daarnaast zie ik dat de som ook niet goed rekent, als ik in de bovenste cel 11 uur heb staan en daaronder -9 uur geeft hij als totaal -20 uur.

Naar mijn idee moet het resultaat 2 zijn

Haal dan alle voorwaardelijk opmaak uit het bestand. Zorg er eerst voor dat de basis goed is. Daarna kan je er altijd nog een kleurplaat van maken.

Laatst bewerkt:
Klein voorzetje zou fijn zijn, in plaats van alleen maar roepen wat ik fout doe

Zijn niet allemaal zo slim als jij blijkbaar verwacht

marcel,

heb je al gekeken naar post #10?

Volgens mij roep ik nergens dat je iets fout doet. Ik heb je een aantal suggesties gegeven die je beter eerst even kan toepassen op te zien waar het fout gaat. Over het rekenen met uren is zoveel te vinden dat jij tussen 28-01 en nu allang een oplossing had kunnen vinden. Linkje

Nb. voor dit soort constructies
PHP:
=F16+F17+F18+F19+F20+F21+F22
hebben ze de SUM() functie uitgevonden.

Lees ook de waarschuwingen in #10 nog eens goed voordat je er mee aan de gang gaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan