• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rekenen met tijd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dankes

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2004
Heb een formuliertje gemaakt om mijn werkuren te berekenen. Als ik op het einde van de dag te weinig uren heb moet hij die als negatief ingeven maar hij doet dat niet.
In bijlage kan je zien wat ik bedoel. Wat is er verkeerd aan de formule?

Bijlagen

Hoi,

Echt analyseren wat je probleem is kan natuurlijk niet, want je hebt een bijlage als Word-doc bijgevoegd en niet als Excel-bestand.
Probeer het Excel bestand alsnog eens gezipt mee te sturen om je verder te kunnen helpen!

Geplaatst door Vecom
Hoi,

Echt analyseren wat je probleem is kan natuurlijk niet, want je hebt een bijlage als Word-doc bijgevoegd en niet als Excel-bestand.
Probeer het Excel bestand alsnog eens gezipt mee te sturen om je verder te kunnen helpen!

U vraagt wij draaien.

Ben zelf ook een beetje aant zoeken geweest en heb mijn probleem gevonden.

Ik heb er nog een vraagje bij.
Ik wil in kolom J een keuzemenu toevoegen met oa. verlof, recup, ziek en als je één van die aanklikt je uren automatisch aanpast. Hoe doe je dat.

Bijlagen

Het meest eenvoudig is volgens mij met validatie. Ga naar data, valideren. Kies bij 'toestsaan' voor lijst en voer een lijst in. Woorden dienen gescheiden te worden door een puntkomma.

Geplaatst door Topper6628
Het meest eenvoudig is volgens mij met validatie. Ga naar data, valideren. Kies bij 'toestsaan' voor lijst en voer een lijst in. Woorden dienen gescheiden te worden door een puntkomma.

Dat is geen probleem maar het is de formule die ik zoek.

Sorry laatste deeltje niet gelezen. Maar wat bedoel je met 'en als je één van die aanklikt je uren automatisch aanpast.'

Ik heb nog wat extra controles aan toegevoegd. Hopelijk maken deze je werk nog iets gemakkelijker of doe je er nog ideeen aan op.

Bijlagen

Prachtig.....
Er rest mij echter een vraag:
Als je het aantal uren gewerkt en volgens rooster berrekent moet je toch érgens terugzien, hoeveel er werkelijk aan uren over/tekort is.
En dat zie ik op rij 33 niet terug.........

Geplaatst door Vecom
Prachtig.....
Er rest mij echter een vraag:
Als je het aantal uren gewerkt en volgens rooster berrekent moet je toch érgens terugzien, hoeveel er werkelijk aan uren over/tekort is.
En dat zie ik op rij 33 niet terug.........

In de cel I33 kan je toch zien of je teveel of te weinig gewerkt hebt.

Ik heb nog wat extra controles aan toegevoegd. Hopelijk maken deze je werk nog iets gemakkelijker of doe je er nog ideeen aan op.

Toch nog een vraagje. Op de manier dat je het gedaan hebt is het goed maar het zou leuker zijn als je van zodra je in kolom J "verlof" of "recup" ingeeft hij direct ook aanpast in kolom I zonder dat je de uren moet invullen in kolom K. Wat is daar de formule voor?

Ik hoop dat ik duidelijk ben.

Bijlagen

Vreemd ik heb het bestand zoals ik dat op 1-10 aan mijn bericht gekoppeld heb nog eens geopend en daarin werkt het volgens mij zoals je wilt. Als ik echter het bestand open van jou laatste bericht, dan mis ik de formule in kolom K, zijnde:

=ALS(J6="";"";((AANTAL.LEGE.CELLEN(C6:F6)/4))*G6)

Bijgaand nogmaals het bestand.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Vreemd ik heb het bestand zoals ik dat op 1-10 aan mijn bericht gekoppeld heb nog eens geopend en daarin werkt het volgens mij zoals je wilt. Als ik echter het bestand open van jou laatste bericht, dan mis ik de formule in kolom K, zijnde:

=ALS(J6="";"";((AANTAL.LEGE.CELLEN(C6:F6)/4))*G6)

Bijgaand nogmaals het bestand.

Kan je het bestand niet doorsturen in zip. Ik gebruik rar niet.

Ben wat aant sleutelen geweest en mijn documentje is goed voor wat ik nodig heb. Nu heb ik nog één probleem.
In kolom I zou niks mogen komen vooraleer ik de uren ingeef want nu begin ik de dag al met min uren en daar zou nul moeten staan. Wat is daar de oplossing voor?

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan