• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost rekenen met tijden in verschillende opbouw

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Bassie1107

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2013
Goede dag,

ik ben op zoek naar een oplossing waardoor ik kan rekenen met tijden die een verschil hebben in de opbouw.
Ik heb 2 tabellen waarbij in tabel PR op (tabblad PR)in kolom C de tijd zonder de minuten voorkomt en met een punt in de notatie.
En in de kolom Limiet (tabblad limiet) hierin staat de gewenste tijd notatie mm:ss,00
voorbeeld bestand in de bijlage

ik hoop dat iemand hier een oplossing heeft of een suggestie hoe dit te doen.
de data wordt uit een tabel van internet afgehaald maar die connectie zit er nu niet op.

Bassie :)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Welke berekening wil je er mee doen?
De Excel tijd functies rekenen niet met milliseconden.

Laatst bewerkt:
De gegevenstype conversie in PowerQuery is kennelijk niet juist ingesteld, dit gaat met name mis bij tijden zonder minuten. Zorg dat je bij de tijden zonder minuten 00: voor de tijd zet en neem dan die kolom om naar tijd om te zetten en terug te "geven" aan Excel.

Ik heb er wel een macrootje voor.
Code:
Sub hsv()
 [PR[Tijd]] = [if(len(PR[Tijd])=5,"00:"&text(PR[Tijd],"00.##"),text(PR[Tijd],"[mm]:ss.00"))]
 [PR[Tijd]].NumberFormat = "[mm]:ss.00"
End Sub

Welke berekening wil je er mee doen?
De Excel tijd functies rekenen niet met milliseconden.
Excel kan dit wel als in de instellingen de setting use 1904 date system wordt aangezet.
ik wil kunnen uitreken of men de limiet gezwommen heeft en wat eventueel het verschil is wat nog overbrugt moet worden

De gegevenstype conversie in PowerQuery is kennelijk niet juist ingesteld, dit gaat met name mis bij tijden zonder minuten. Zorg dat je bij de tijden zonder minuten 00: voor de tijd zet en neem dan die kolom om naar tijd om te zetten en terug te "geven" aan Excel.
de 00: voor de minuten staan niet in de bron data

Ik heb er wel een macrootje voor.
Code:
Sub hsv()
 [PR[Tijd]] = [if(len(PR[Tijd])=5,"00:"&text(PR[Tijd],"00.##"),text(PR[Tijd],"[mm]:ss.00"))]
 [PR[Tijd]].NumberFormat = "[mm]:ss.00"
End Sub
helemaal goud deze oplossing het werkt

Het is beter als je dit in de query regelt. Omdat ik geen toegang heb tot de originele pdf heb ik een nieuwe query toegevoegd met de stappen die je nodig hebt.

Bijlagen

Het is beter als je dit in de query regelt. Omdat ik geen toegang heb tot de originele pdf heb ik een nieuwe query toegevoegd met de stappen die je nodig hebt.
Hi Jan Karel
Deze is interessant ik snap nog niet helemaal hoe deze nu gemaakt is..
De query komt niet van een PDF maar van het internet. Ik haal de data op 1x in de week op om alle zwemmers na te gaan of zij plaatsing voor de grote toernooien hebben gehaald.

de eerdere macro werkt maar deze oplossing ziet er goed uit dus ik ga hier even mee puzzelen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan