rekening krijgen via de mail zonder rede

Status
Niet open voor verdere reacties.

basgetz

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2007
Berichten
6
Hallo members, ik heb vandaag een mail gekregen op een adres wat ik nog maar zelden gebruik.

erin staat een rekening voor lidmaatschap van teenyworld .org :love:

ik heb hier echter nooit van gehoord laat staan mezelf aangemeld

gemeld wordt binnen 7 dagen te betalen en dat ze ip adres en provider gegevens gebruiken om misbruik te voorkomen

wat moet ik nou hiermee? liefst negeer ik het omdat ik er niks van afweet, maar zit ook niet te wachten op deurwaarders o.i.d.

dit is de eiser:

Netava Concept Billing
Wilhelm-Külz-Platz 2
18055 Rostock

Telefon: +49(0)381-383167-0
Telefax: +49(0)381-383167-1
(Mo. - Fr. 10.00 - 18.00 Uhr)


ook staat er:

"Ihre IP-Adresse und Ihre Providerkennung wurden bei der Anmeldung von dem System automatisch gespeichert und dienen zur eindeutigen Idenfikation Ihrer Person, um Missbrauch und Rechnungsbetrug zu vermeiden."

wie weet raad? :(
 
Laatst bewerkt:
Daar zou ik zelf nooit op ingaan.
Zeker niet als naam adres etc er niet is staan.
Met een ip nummer kun je wel het eea achterhalen, maar niet tot jou aan toe en je provider geeft die informatie niet.
Er zijn meer van dat soort rondgaande neprekeningen bekend.
Allemaal loos gedreig.
 
In duitsland maken deze lui het nog veel bonter.
De bedrijfsnaam even googlen geeft heel wat berichten
bericht (duits)

mvg leo
 
ok dan laat ik ze lekker in vet gaarkoken :thumb:

ik heb trouwens inmiddels mijn email acount opgeheven, is het helemaal rustig met de kerst :)
 
Laatst bewerkt:
ik heb eergister ook zo een mail gekregen.
het is bij mij zelfs nog erger. Ik heb een wachtwoord toegestuurd gekregen
Dit was nadat ik op een link geklikt had.

Twee dagen later staat er een totaal andere website en zelfs de AGB (dit zijn de bedrijfsregels zijn helemaal veranderd.)

Ik ben bang dat door het klikken ik nu aan een contract vast zit.

Zou dit zo zijn, waar kan ik dan terecht? Want ik ga echt niet betalen.
 
tot wat ik nu heb gelezen kunnen ze niks maken, ze hebben geen bewijs van de opdracht, en ze kunnen je niet achterhalen uiteindelijk, enige wat ze kunnen is dreigen en daar zijn ze goed in, gewoon blocken die zender lijkt mij het beste, heb inmiddels al een andere nederlander gesproken die dit ook had die heeft ook alles genegeerd en hoort nu niks meer, ze zullen wel 1000 den tegelijk sturen in de hoop dat er wat simpele zielen die bang zijn dat hun vrouw er wat van denkt en maar betalen

ikzelf wordt wel goed kwaat op die lui, zou ze bijna eens opzoeken met een jerry can daar in rostock ,maar woon niet echt in de buurt
 
tot wat ik nu heb gelezen kunnen ze niks maken, ze hebben geen bewijs van de opdracht, en ze kunnen je niet achterhalen uiteindelijk, enige wat ze kunnen is dreigen en daar zijn ze goed in, gewoon blocken die zender lijkt mij het beste, heb inmiddels al een andere nederlander gesproken die dit ook had die heeft ook alles genegeerd en hoort nu niks meer, ze zullen wel 1000 den tegelijk sturen in de hoop dat er wat simpele zielen die bang zijn dat hun vrouw er wat van denkt en maar betalen

ikzelf wordt wel goed kwaat op die lui, zou ze bijna eens opzoeken met een jerry can daar in rostock ,maar woon niet echt in de buurt

Compleet mee eens, behalve het laatste.
Ik zou zeggen, laat ze lekker in hun eigen sop gaar koken.
Iets er tegen doen kun je helaas toch schudden. Mogelijk zitten ze in het echt in Nigeria (heb verder niets tegen dat land of de mensen) of een andere niet achterhaalbare plaats.
 
Hallo,

op de rekening en eventuele verdere e-mails van die gasten gewoon niet reageren en al helemaal niets betalen.

In Duitsland is er inmiddels door een aantal mensen aangifte gedaan bij de politie wegens bedrog en deze firma is in Duitsland ook al bekend bij de politie, het is mij echter een raadsel waarom die Alexander Hennig, die als zaakvoerder wordt genoemd, gewoon ongestraft door kan gaan met zijn illegale aktiviteiten.

Hier http://www.antiabzocke.info/ncb-ri.php kunnen jullie alles na lezen, helaas alleen in het duits.

Degene die de Duitse taal machtig is kan ook online aangifte doen bij de politie wegens bedrog en die zal er heus wel werk van maken.

groeten uit Polen :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan