Ik heb als vrijwilliger voor een hulporganisatie een systeem gemaakt dat bestaat uit tabellen voor gezin, ouders, kinderen, hulpvragen enz, met relaties een op veel. Ik ben verder gegaan met een opzet door een ander gemaakt. Nu heb ik een probleem: om de gegevens van een gezin in te vullen heb ik verschillende tabbladen in 1 formulier, dus 1 subformulier per tabblad, nu kan ik de ouders niet invullen, ik krijg dan steeds dat het sleutelveld niet automatisch gekoppeld wordt bij het maken van een subformulier op dat tabblad. Voor de kinderen lukt dit wel! Omdat sommige tabellen en formulieren al bestonden toen ik het overnam, denk ik dat het "oud zeer" is, ik heb al nieuwe sleutelvelden en relaties gemaakt maar dat helpt niet. Wel kan ik de oudergegevens via een los formulier invullen, en dan worden die door het systeem overal correct gebruikt!
Wie weet een oplossing??? Ook handmatig koppelen gaat niet, ik krijg dan steeds een fout bij het invoeren, maar daar kom je wel doorheen, en dan worden de gegevens geaccepteerd!
Wie weet een oplossing??? Ook handmatig koppelen gaat niet, ik krijg dan steeds een fout bij het invoeren, maar daar kom je wel doorheen, en dan worden de gegevens geaccepteerd!