relatie probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Annelise

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2005
Ik heb als vrijwilliger voor een hulporganisatie een systeem gemaakt dat bestaat uit tabellen voor gezin, ouders, kinderen, hulpvragen enz, met relaties een op veel. Ik ben verder gegaan met een opzet door een ander gemaakt. Nu heb ik een probleem: om de gegevens van een gezin in te vullen heb ik verschillende tabbladen in 1 formulier, dus 1 subformulier per tabblad, nu kan ik de ouders niet invullen, ik krijg dan steeds dat het sleutelveld niet automatisch gekoppeld wordt bij het maken van een subformulier op dat tabblad. Voor de kinderen lukt dit wel! Omdat sommige tabellen en formulieren al bestonden toen ik het overnam, denk ik dat het "oud zeer" is, ik heb al nieuwe sleutelvelden en relaties gemaakt maar dat helpt niet. Wel kan ik de oudergegevens via een los formulier invullen, en dan worden die door het systeem overal correct gebruikt!
Wie weet een oplossing??? Ook handmatig koppelen gaat niet, ik krijg dan steeds een fout bij het invoeren, maar daar kom je wel doorheen, en dan worden de gegevens geaccepteerd!

Relatie prbleem

Het beste kun je een nieuwe tabel aanmaken, welke je dan in je sub form plaatst. Als nu alles naar tvrednheid functioneert, kun je de oude gegevens toevoegen aan je nieuwe tabel. Het heeft waarschijnlijk te maken met de opbouw van de bestaande tabel, geen uniek veld gedefinieerd.

Dat had ik ook bedacht, maar het is nogal een uitgebreid systeem met queries en rapporten, dan moet ik veel handmatig vervangen, maar misschien zit er niet anders op

Ik heb het zelf gevonden, doordat er nogal gerommeld was met veldnamen is een index verkeerd gegaan, daar staat een naam in die niet meer bestaat!:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan