Ik ben een Access 2007 database aan het maken om een goed overzicht te krijgen in de onderdelen die wij leveren die bestemd zijn voor gebruik in printer cartridges.
Wij leveren bijv. een product (toner) die gebruikt kan worden in een bepaalde printer cartridge. Deze cartridge kan weer gebruikt worden in bijv. 2 verschillende printers.
In Access heb ik diverse tabellen gemaakt met bijbehorende relaties. Zie de afbeelding.
Wanneer ik een formulier maak voor cartridges, kan ik daarop bijv. zien welke printers geschikt zijn.
Ik wil nu echter ook graag een formulier maken voor producten, waar ik per product kan zien voor welke cartridges en printers het gebruikt kan worden.
Momenteel heb ik volgende formulier
Ik krijg de verschillende cartridges wel te zien, maar hoe ik de bijbehorende printers moet weergeven is mij een raadsel.
Ik hoop dat iemand mij hier verder mee kan helpen.
Om het overduidelijk te maken kun je de database inzien via deze link.
Alvast bedankt.
Marcel van Hemert
Wij leveren bijv. een product (toner) die gebruikt kan worden in een bepaalde printer cartridge. Deze cartridge kan weer gebruikt worden in bijv. 2 verschillende printers.
In Access heb ik diverse tabellen gemaakt met bijbehorende relaties. Zie de afbeelding.

Wanneer ik een formulier maak voor cartridges, kan ik daarop bijv. zien welke printers geschikt zijn.
Ik wil nu echter ook graag een formulier maken voor producten, waar ik per product kan zien voor welke cartridges en printers het gebruikt kan worden.
Momenteel heb ik volgende formulier

Ik krijg de verschillende cartridges wel te zien, maar hoe ik de bijbehorende printers moet weergeven is mij een raadsel.
Ik hoop dat iemand mij hier verder mee kan helpen.
Om het overduidelijk te maken kun je de database inzien via deze link.
Alvast bedankt.
Marcel van Hemert