remote Apps windows 2008 rdweb toegang

• Onderwerp starter Onderwerp starter MuN
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MuN

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2010
voor een project op school heb ik een project moeten maken waarin er een webserver moet komen met daarop remote apps die via remote desktop protocol moeten lopen, allemaal leuk maar ik krijg een foutmelding waar ik maar niet weet waar ik moet zoeken om het probleem optelossen.

alvast bedankt,

Thijmen

Bijlagen

• forum.jpg
    forum.jpg
    92,4 KB · Weergaven: 45
de aanmeldende pc moest verplicht aan het des betreffende domein hangen. je kon er niet omheen :(

nee via iis webserver kun je dan remote apps toevoegen die via het rdp protocol lopen

Ik loop op dit moment op het zelfde probleem vast en kan geen kant meer op !! tevens heb ik wel een andere ontdekking gedaan:

Als ik laptops gebruik die al een keer in het domain hebben gezeten en vervolgens met een dongel naar de RDweb site laat gaan, kan ik hem wel starten.

Als ik thuis met mijn eigen pc dit wil doen zonder vpn of met vpn, dan krijg ik die certificatenprobleem telkens weer.

ik ben er achter gekomen dat het probleem bij mij lag, aan de een van de netwerk services die de computer had aanstaan (de pc die inlogd in de webserver). Dat was NetTcpPortSharing

ja moet die uit of moet die aan op de client of server kant. want dan kan ik even gaan testen

Heb even gekeken om de client dekstop die moet inloggen op de remoteapp website en zowel dat hij uit staat of aan staat, blijft hij met die certificatenfoutmelding komen, enige wat ik kan bedenken is dat bij mij de CA certificerings paden niet helemaal lekker, hoe heb jij dat certificatenprobleem opgelost?

Ik heb een Digitaal certificaat gemaakt via de remote apps tool die al in windows zit. daarna heb ik deze laten importen in microsoft internet explorer. en toen kwam hij door de 2e foutmelding heen.

mag ik jouw vragen waar je die tool zit want ik heb nu dus domain certificaten ge�mporteerd en dat werkt dus niet.

Dat kan gewoon hier in bij de windows tool aan de linkerkant zie je staan digitaal certificaat staan.
morimoto-RemoteAppMgr.jpg

die heb ik al aan staan met een goede certificaat en heb de Gateway met een certificaat voorzien, alleen blijf ik die problemen houden met het buiten het domein inloggen met desktops

Heb je de default gateway ingesteld naar de server zelf, in de opties van de remote apps?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan