Remote Dekstop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wim1961

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2007
Ik heb een netwerk geinstalleerd met Windows Server 2003 en vier clients.
Met alle clients kan ik de server overnemen met Remote desktop maar zodra ik het probeer met een computer die niet op het netwerk zit krijg ik de volgende foutmelding:

The client could not connect to the remote computer.
Remote connections might not be enabled or the computer might be too busy to accept new connections.
It is also possible that networkproblems are preventing your connection.
Please try connecting again later. If the problem continus occur, contact the Administrator

Ik probeer kontakt te maken via het IP nummer, het modem dat er wordt gebruikt is een SpeedTouch 780wl. Ik hoop dat er iemand is die de oplossing weet want ik zit er erg mee omhoog.

grt Wim

Voor de zekerheid, je gebruikt het ip-adres dat je van je provider krijgt toch? Heb je de poort open gezet in de firewall? Zit de server nog achter een router?

Ik gebruik het IP adres van de KPN en niet het IP adres van het interne netwerk. Ik heb het idee dat de blokkade ergens in het speedtouch modem zit. Er zijn vier clients aangesloten via UPT kabel, rdp via de clients werkt. Zowel via het ip adres van het netwerk als het ip adres van de provider. Als ik met een laptop draadloos verbinding leg met het modem (dus de laptop niet aangesloten op het netwerk) en dan rdp connectie maak via het ip adres van de provider dan gaat het ook goed. Maar zodra de laptop (of een andere pc) ergens anders via internet connectie probeert te maken gaat het niet meer.

Moet ik een poort openen op het speedtouch modem ?

grt Wim

Kijk of je poort 3389 kunt openzetten. Waarschijnlijk lukt het daarna wel.

In beide, alhoewel ik vermoed dat die in de firewall van de server al openstaat. Kijk anders even voor de zekerheid.

In beide, alhoewel ik vermoed dat die in de firewall van de server al openstaat. Kijk anders even voor de zekerheid.

Oke, bedankt voor de tip. Ik kom later in de week terug bij het bedrijfje waar het netwerk draait en ga het dan proberen aan te passen. Ik zal het resultaat hier nog even melden maar kan een paar dagen duren.

Hij doet het na het opzetten van 3389 op de router. Allemaal bedankt voor het meedenken en voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan