Remote desktop en Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Saprcle

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2007
Berichten
51
Hoi,

Ik heb een beetje een vaag probleem en zal mijn best doen om het uit te leggen.
Op mijn pc staat windows Vista Ultimate geinstelleerd.
Ik heb in mijn router de juiste poorten open gezet, een wachtwoord bij mijn account en verbindingen van buitenaf toestaan aangevinkt.

Nu heb ik toch het probleem dat ik niet kan inloggen op mijn pc vanaf een windows xp pc (wat eerst wel lukte)
"host not found" is volgens mij de foutmelding....

Maar als ik mijn pc (de vista pc) opstart dan krijg ik voordat ik in windows ben al een doutmelding over de gebruikers. "de gebruiken of wachtwoord os onjuist" dan kan ik op
"ok" klikken en de gebruiker die ik dan te zien krijg is: "gebruiker" en ik kan ook mijn eigen account aanklikken en daar vervolgens mee inloggen.
Nu is het vreemde.......ik kan nergens op mijn pc de account "gebruiker" vinden.....zou dit misschien het probleem zijn? zo ja iemand een idee over hoe ik dit ka oplossen?

Groeten
Pim
 
Hoi !

Je hebt waarschijnlijk je best gedaan, maar helemaal duidelijk is het me niet !

Het account wat niet werkt kun je gewoon verwijderen/op non-actief stellen via Start - Configuratiescherm - gebruikers.

Kijk es in dat scherm of het je wat duidelijker wordt, dus alle accounts behalve het jouwe verwijderen.

In Vista kun je alleen toegang krijgen als je eigenaar bent.

Lees het volgende verhaal helemaal door: http://www.vistainfo.nl/vista_workshops/vista_workshops/word_zelf_de_baas_over_windows_vista/

Succes,

Harry.
 
Je moet toch wat meer informatie geven.
 
Het vreemde is dus dat ik het configscherm--> gebruikers...de account "gebruiker" niet kan vinden..het staat er niet...alleen mijn eigen account en de "gast" account die uitgeschakeld is.

En voor humpe ik zou niet weten wat voor meer informatie ik meer zou moeten geven, als jij iets concreets hebt waar je meer informatie over zou willen doe ik mijn best om jou mij te helpen. :thumb:

Bedankt
 
Hoi !

Je moet EERST eigenaar van de X-schijf (X = de schijf waar Vista op staat) worden !

Zie mijn link !


Greetz,

Harry.
 
Oke ga ik vanavond even proberen....dan weer een update...maar zou dat het probleem kunnen zijn voor het niet kunnen inloggen via remotedesktop?
 
zoals gezegd een update: toen ik probeerde de rechten aan te passen kreeg ik allemaal foutmeldingen.

Zo kon ik C:\boot en zo nog een paar niet wijzigen?
Zit er dan gewoon een fout in mijn vista installatie?

Greetz
 
Hoi !

Moet haast wel !

Zoals je in de link kunt lezen is dit een normale procedure, die ik op een tiental PC's heb uitgevoerd zonder enig probleem !

Greetz,

Harry.
 
Ja dan zal daar ook wel het probleem zitten met de remote desktop...
Ik ga van de week mijn pc wel even een herinstalatie geven en daarna die procedure nog eens uitvoeren.

in ieder geval bedankt voor de reacties..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan