remote desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcelklip

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 jan 2005
hey

hoe kan ik de desktop zien van de andere pc ik heb een netwerk en alle pc werken op windows home

Met Windows XP Pro is het geen probleem.
Je zet wat services aan, geeft een vinkje en klaar is kees.
Windows XP Home, daar zit alleen de client in.
Nu kun je bij Microsoft iets downloaden voor Extern Bureaublad. Mij is het niet gelukt daarmee.
Misschien jou wel.

Microsoft

Rechtsklik op deze computer/eigenschappen/verbindingen van buitenaf.

Services: Controleer Helpsessiebeheer voor Extern Bur.

Vertel je als het gelukt is?
O ja, de pc's moeten wachtwoorden hebben, anders lukt het niet.

Geplaatst door Elisa
Heel verhaal

Het is logisch dat het je niet gelukt is aangezien het clientsoftware is waar je naar verwijst en daarmee kun je nog steeds niet een WinXP Home overnemen. Wel kun je met die sofware op bijv win2000 een XP Pro of een w2k / win2003 server mee overnemen

:D :D :D , leuk hoor, nou weet ik waarom het niet lukte.
Ik dacht altijd dat de client er al op stond en dat je deze download nodig had voor de rest.

Weet je zeker dat het totaal niet kan?

En een heel verhaal.........ach met WinXP Pro is het wel te gebruiken :p

Er is nog steeds niemand geweest die mij het tegendeel kon beweren dus ik blijf erbij dat het niet kan en dat je andere software bijvoorbeeld VNC nodig hebt

Dat kan Mario je beter vertellen.
Ik werk met Extern Bureaublad en dat gaat dus niet met Home.

start/alleprograma's/Bureau-accessoires/Communicatie/Verbinding met extern bureaublad

dit heb ik er wel staan ik heb wel xp home

Dat gaat dus niet werken aangezien je op alle pc's xp home hebt. Dan heb je een programma nodig als VNC

Dan hoef je in ieder geval geen energie te steken in iets dat niet gaat. Met Extern bureaublad heb je het zeker nodig.
Hoe VNC werkt weet ik niet. Er zal wel ergens een wachtwoord moeten komen lijkt me.
Probeer ze eens uit die linken.

Ik heb het een tijdje geprobeerd met radmin, maar adaware en spybot searcg en destroy, merken dat aan als spyware.
Ik ben op zoek naar een oplossing voor een computer in Haaksbergen, en woon zelf in Amersfoort. Zijn er nog meer suggesties?

Groeten Oossie

Geplaatst door oossie
Ik heb het een tijdje geprobeerd met radmin, maar adaware en spybot searcg en destroy, merken dat aan als spyware.
Ik ben op zoek naar een oplossing voor een computer in Haaksbergen, en woon zelf in Amersfoort. Zijn er nog meer suggesties?

Groeten Oossie

Radmin is niks mis mee en zeker niet als de andere kant weet dat je het gebruikt. Als het goed is zal VNC ook herkend worden

m@ario hoe kan ik zoiets gebruiken zonder dat ik een wachtwoord hoef in tevoeren

De andere kant weet dat ik het gebruik, maar als er weer eens gescand word, werkt het dus niet meer. En dat is nu hetgene waar ik nog een oplossing probeer te vinden.

Groete Oossie

Voor VNC weet ik dat niet. Bij Radmin is dat volgens mij niet mogelijk (gebruik zelf alleen de viewer)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan