Remove Popup

Status
Niet open voor verdere reacties.

BlueVeinz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jan 2009
Beste,

Is het mogelijk om een popup (via alert) te laten verdwijnen door een clickEvent op te vangen ergens op je site?

Voorbeeld:

Ik heb een button, als ik hier op klik verschijnt een popup ( alert("welkom"); ). Klik ik nu ergens anders op de site, wordt een clickevent uitgestuurd en deze roept een functie aan die via removeChild deze alert verwijdert.

Is dit mogelijk?

mvg

Allereerst denk ik dat de meeste mensen een dergelijke pop up als irritant ervaren en ik denk niet dat iemand zal beseffen dat ze niet per se op de OK knop van de alert box hoeven te drukken. En dus sowieso op die knop drukken.

Ten tweede, wanneer je echt het idee hebt dat je mensen op een dergelijke manier moet verwelkomen op je site, zou je beter een eigen pop-up scherm maken door middel van HTML/CSS en javascript, deze kan je zelf stylen en ook laten verdwijnen na een bepaalde tijd.

Tis ni voor ne site, maar voor een schoolproject. Kben mij volkomen bewust dat dit zeer nutteloos is. Doel is om een spirometrie grafiek weer te geven via SVG. Als ge op een referentiewaarde klikt komt er ne popup met hierin deze waarde. Men vraag is dus gewoon of het op deze manier kàn?

Laatst bewerkt:
Niet met een alert. Als er een alert open staat blokeren de meeste browsers namelijk interactie met de site, daarnaast denk ik niet dat je mouse-clicks kunt simuleren op de ok knop van de alert.

Je kunt wél met HTML en CSS ergens een ruimte reservering voor deze gegevens of zelf een nep-popup maken. Dit doe je simpel weg door een div goed te stijlen met CSS en later de innerHTML te weizigen via Javascript.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan