• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Replace n to b

Status
Niet open voor verdere reacties.

BasMan

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2002
Hallo,

Ik wil d.m.v. een macro alle N'en in een bepaalde range (m7:m190) vervangen door een B.

Dit moet met replace e.d. De N'en die in kolom M verschijnen gebeurt d.m.v. een formule. Dus als ik een productcode in toest en deze is verkeerd dan wordt er automatisch een N in kolom M neergezet. Nu heb ik macro gemaakt die deze producten (met een N in kolom M) uitprint. Maar daarna moet deze macro de N'en vervangen in een B.

Wie weet dit??

BasMan

De macro mag alleen iets veranderen als er een N in de range zit, anders niet.

dan is het :
If Range("m7").Value = "N" Then Range("m7").Value = "B"

staat er in cel "m7" een formule ?

wil je de gehele range (m7:m190) overlopen dan kan het zo :

Range("m7").Select
For r = 0 To 183
If ActiveCell.Offset(r, 0).Value = "N" Then ActiveCell.Offset(r, 0).Value = "B"
Next r

Laatst bewerkt:
Dit werkt!

Maar als er in kolom M bijvoorbeeld NU1 staat dan werkt dit niet... hij moet alles vervangen...

Weet je dit misschien?

Range("m7").Select
For r = 0 To 183
If ActiveCell.Offset(r, 0).Value = "N" Or ActiveCell.Offset(r, 0).Value = "NU1" Then ActiveCell.Offset(r, 0).Value = "B"
Next r

U kunt zoveel "Or..."-voorwaarden tussenvoegen als u zelf wilt

Als ik in plaats van NU1 nu NU* neerzet. Want NU2 komt ook vaak voor dit loopt tot ongeveer NU15

Als er in kolom M NU1 voorkomt dan moet dit veranderen in BU1. Dus alleen de N verplaatsen

Dim M As String, r As Integer

Range("m7").Select
For r = 0 To 183
M = ActiveCell.Offset(r, 0).Value
If M = "N" Or Left(M, 2) = "NU" Then
M = "B" + Right(M, Len(M) - 1)
ActiveCell.Offset(r, 0).Value = M
End If
Next r

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug