Goedenavond forum
Ik heb op een formulier om projecten te definieren een subformulier staan met een aantal records gekoppeld aan een sleutelveld op het hoofdformulier.
Op dit hoofdformulier staat een knop (werknr selecteren), waarna een nieuw formulier geopend wordt.
Dit doe ik met
Op dit nieuwe formulier kan ik een werknemer selecteren om toe te voegen aan een project. Op frmWerknr staat tevens een subformulier (readonly) met bevoegdheden van betrokkene. Deze moet geupdate worden als ik een andere werknr selecteer
Dit gaat allemaal prima. Dus elke keer als ik d.m.v. pulldown menu een andere werknemer selecteer wordt het subformulier ververst.
Nu gaan we terug naar het eerste hoofdformulier. Als ik i.p.v. Jan een andere werknr. wil selecteren, stel Piet, kan ik m.b.v. knop Wijzig achter elk record van het subformulier het betrokken formulier frmWerknr weer openen, maar dan in de edit mode
Het openen gaat prima, het wijzigen van gegevens op frmWerknr gaat ook goed, maar alleen het bijwerken van het subformulier fsubBevoegdheidWerknr gebeurt niet.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn ? Is er verschil in werken met acAdd en acEdit om een formulier in bepaalde mode te zetten ?
Hoe kan ik dit anders oplossen ?
Lange vraag, maar ik hoop dat ik e.e.a. duidelijk heb verteld.
mvg
John
Ik heb op een formulier om projecten te definieren een subformulier staan met een aantal records gekoppeld aan een sleutelveld op het hoofdformulier.
Op dit hoofdformulier staat een knop (werknr selecteren), waarna een nieuw formulier geopend wordt.
Dit doe ik met
Code:
DoCmd.OpenForm FormName:="frmWerknr", datamode:=acAdd
Forms.frmWerknr.Controls.Item("[ProjectID]").Value = Me.ProjectID
Code:
Private Sub kzeNaam_AfterUpdate()
DoCmd.Requery "fsubBevoegdheidWerknr"
End Sub
Nu gaan we terug naar het eerste hoofdformulier. Als ik i.p.v. Jan een andere werknr. wil selecteren, stel Piet, kan ik m.b.v. knop Wijzig achter elk record van het subformulier het betrokken formulier frmWerknr weer openen, maar dan in de edit mode
Code:
Private Sub cmdDetails_Click()
DoCmd.OpenForm FormName:="frmWerknr", datamode:=acEdit
Forms.frmWerknr.Controls.Item("[ProjectID]").Value = Me.ProjectID
Forms.frmWerknr.Controls.Item("[WerknrID]").Value = Me.WerknrID
End Sub
Wat kan hiervan de oorzaak zijn ? Is er verschil in werken met acAdd en acEdit om een formulier in bepaalde mode te zetten ?
Hoe kan ik dit anders oplossen ?
Lange vraag, maar ik hoop dat ik e.e.a. duidelijk heb verteld.
mvg
John
Laatst bewerkt: